نمایش «آتن- مسکو» روایتگر سه خواهری است که اتفاقات به وجود آمده برای آن‌ها را بازگو می‌کند.

اشکان تفنگ‌سازان کارگردان نمایش «آتن- مسکو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان سه خواهری است که دو نفر از آن‌ها از مسکو به یونان مهاجرت می‌کنند و هر سه نفر آن‌ها کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که باعث نابسامانی و تزلزل روابط آن‌ها می‌شود.

وی درخصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: با خواندن این اثر احساس کردم «آتن- مسکو» دغدغه‌ای است که به زندگی و جوامع امروزی‌مان خیلی نزدیک است و به گونه‌ای اقتباس از نمایش «سه خواهر» آنتوان چخوف را دربرمی‌گیرد که انگیزه‌ام برای انتخاب این نمایش بیشتر شد.

تفنگ‌سازان در رابطه با انتخاب بازیگران نمایش عنوان کرد: سعی کرده‌ام که بازیگران این اثر از لحاظ جنس بازی و ظاهری نزدیک به شخصیت‌های داستان باشد تا مخاطب ارتباط بیشتری با شخصیت‌ها و نمایش برقرار کند.

وی درباره تغییرات انجام شده در اجرای «آتن- مسکو» بیان کرد: بنابر لزوم و به روز شدن متن به حال و هوای امروزی تغییراتی صورت گرفته که در واقع می‌توان گفت یک بازخوانی مدرن از متن «سه خواهر» آنتوان چخوف به حساب می‌آید.

کارگردان نمایش «آتن- مسکو» درباره شیوه اجرایی نمایش بیان کرد: شیوه مینیمالیستی است که با وجود المان‌ها به بهتر رساندن مفاهیم کمک کرده و کنشی برای مخاطب ایجاد می‌کند. 

تفنگ‌سازان درباره روند کاری خود اظهار داشت: در نمایش قبل و این اثر اشاره‌ای به مهاجرت آدم‌ها و دغدغه زندگی آن‌ها شده است که این روند و به تصویر کشیدن دغدغه‌های امروزی در جامعه در آثار بعدی‌ام نیز دنبال خواهد شد.

گفتنی است؛ نمایش «آتن-مسکو» به کارگردانی اشکان تفنگ‌سازان در تئاتر باران از 15 شهریور الی 15 مهر در ساعت 17 روی صفحه می‌رود. 

از عوامل این اثر می‌توان به:

مترجم: سکینه عرب نژاد، دراماژاتور: مهدی کوشکی، بازیگران: صحرا فتحی، سوگل قلاتیان، حوریه محمدی، منشی صحنه: مهشاد مسجد، طراح لباس: زهره کاظمی، عکاس، طراح پوستر بروشور: رز ارغوان آذر و مدیر صحنه: اردشیر کتا اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.