تبریز؛

تولید روزانه 70 تن زباله در شهرستان بناب

فرماندار بناب از تولید روزانه 70 تن زباله و دفن غیر بهداشتی آن در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرج الهی در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان افزود : علیرغم هشدارهای جدی به شهرداری در جهت دفن بهداشتی زباله ، محل فعلی از استاندارد لازم برخوردار نبوده و بهداشت ساکنین اطراف را با مشکل مواجه ساخته است .

وی از اداره محیط زیست شهرستان خواست بعلت عدم فنس کشی و دفن غیر بهداشتی زباله در ارتفاعات قره قشون شهرداری را به مراجع قضایی معرفی کند.

فرماندار بناب هر چند از جمع آوری زباله در سطح شهر از شهرداری بناب تقدیر و تشکر کرد ولی همچنان از وجود مشکلات اساسی در طرحتفکیک زباله این شهرستان انتقاد کرد .

فرج الهی افزود : شهرداری بناب هیچ گونه تمایلی به اجرای طرح پسماند ندارد و در حالی که این موضوع بارها به شهرداری تکلیف شده است ولی همچنان رغبتی به جداسازی زباله های تر و خشک از مبدا را ندارند .

وی همچنین با اشاره به آلایندگی کوره های زغال پزی در اطراف شهرستان بناب از تعطیلی این قبیل کوره ها و معرفی تعدادی از آنها به مراجع قضایی خبرداد.

فرج الهی با اشاره به اهتمام دولت به کاهش آلودگی افزود : نیروگاه سهند بناب متعهد به استفاده از سوخت گاز در این نیروگاه شده و به هیچ وجه سوخت مازوت در این نیروگاه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.