مديرجهادكشاورزي شهرستان ملكان گفت: سالانه حدود 250 هزار تن انگور از 11 هزار هكتار از تاكستانهاي ملكان برداشت مي شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صيادي گفت:در شهرستان ملكان سالانه حدود 250 هزار تن انگور از 11 هزار هكتار از تاكستانهاي ملكان برداشت مي شود كه با توجه به وارد شدن خسارات در 2 مرحله بخاطر سرماي بهاره و بارش هاي شهريورماه جاري پيش بيني مي شود:امسال تنها85 هزار تن انگور از تاكستانهاي اين شهرستان چيده شود.

ویافزود: تاكداران ملكاني بخاطر 2 بار تحمل خسارات سرماي بهاره و بارش هاي اخير طي سال جاري ، 75درصد محصول خود را از دست داده اند!

صیادی گفت :در حال حاضر 11 هزار خانوار با جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر در شهرهاي ملكان،ليلان،مبارك شهر و حدود 80 پارچه روستاي شهرستان ملكان به طور مستقيم از راه تاكداري امرار معاش مي كنند كه اين ميزان خسارت ضربه جبران ناپذيري را به باغداران زحمت كش ملكاني وارد خواهد كرد.

وی افزود:حمايت جدي صندوق بيمه محصولات كشاورزي و تجديد نظر مسئولان شعب بانك ها و بخصوص بانك كشاورزي در تمديد تسهيلات پرداخت شده و همچنين پرداخت تسهيلات جديد وبخشودگي جرايم احتمالي را مي طلبد.

مدير باغباني اداره جهادكشاورزي ملكان هم گفت: 95 درصد از انگور هاي چيده شده به كشمش كالفيرني و تيزابي تبديل و پس از بسته بندي در 7 كارخانه سبزه پاك كني شهرستان ملكان و همچنين چندين كارخانه سبزه پاك كني در شهرستان هاي بناب و مراغه به كشورهاي عربي،اروپايي و آفريقايي از جمله كشورهاي امارات،عربستان،كويت،مصر،الجزاير،ليبي،مجارستان،ليتواني،انگلستان،اوكراين و روسيه صادرمي گردد.

وي با اشاره به امرار معاش بيش از 60 درصد جمعيت شهري و روستايي در شهرستان ملكان به طور مستقيم از محصول انگور گفت چه شهري و چه روستايي در اين شهرستان به باغداري و بخصوص تاكداري مشغول هستند و در اين شهرستان از هر قشر و صنفي تاكدار وجود دارد.

انتظاري به تلاش هاي جهادكشاورزي ملكان بمنظور بازاريابي انگور در فصل برداشت جاري نيز

اشاره كرد و گفت: طي هفته ها و ماههاي گذشته جلسات متعددي در اين خصوص با حضور مسئولان دستگاههاي مربوطه در استان و شهرستان تشكيل شده و جساتي نيز با برخي از تاجران استان و صاحبان كارخانجات سبزه پاك كني داشته ايم.

گفتني است: همه ساله كار برداشت انگور از 11 هزار هكتار از تاكستان هاي شهرستان ملكان از 15 شهريورماه آغاز و تا 15 مهرماه ادامه مي يابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.