از ابتدای تاسیس صندوق حمایت از توسعه ی بخش کشاورزی در خراسان جنوبی ، تاکنون 242 میلیارد و183 میلیون و840 هزار ریال سرمایه گذاری شده است.

سرمایه گذاری بیش از 240 میلیارد ریال ، درصندوق حمایت از کشاورزان خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه ی بخش کشاورزی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درصندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان 107 تشکل ،فعال می باشد که تعداد 47 هزار و644 سهامدار تحت پوشش قرار دارند.

احمد بهیاری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 104 میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران در استان پرداخت شده است افزود:حمایت از اتحادیه وشرکتهای سهامی زراعی وتعاونی های تولید با پرداخت تسهیلات جهت خرید ماشین آلات کشاورزی ، توزیع نهاده های کشاورزی بین اعضاء وخرید محصولات تولیدی آنان به مبلغ 243 میلیارد ریال از جمله تسهیلاتی است که به سهامداران در استان پرداخت شده است.

وی همچنین حمایت از اتحادیه وشرکتهای تعاونی مرغداران با پرداخت تسهیلات جهت خرید نهاده های طیور وتوزیع بین مرغداران به مبلغ 200 میلیارد ریال، حمایت از اتحادیه وشرکتهای تعاونی عشایری با پرداخت تسهیلات جهت خرید نهاده های دامی وتوزیع بین شرکتهای تعاونی عشایری استان به میلغ 89 میلیارد ریال را از دیگر تسهیلات بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی حمایت از اتحادیه وشرکتهای تعاونی دامداران استان با پرداخت تسهیلات جهت خریدوتوزیع نهاده های دامی بین شرکتهای تعاونی دامداران وخرید محصولات دامی به مبلغ 254 میلیارد ریال را نیز از جمله دیگر حمایت های این صندوق به کشاورزان عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه ی بخش کشاورزی اظهار کرد:در سطح استان دو صندوق زنان در شهرستانهای سرایان ودر میان فعالیت می کنند.

بهیاری با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال 1386 تاسیس شده افزود: هدف از تشکیل صندوق حمایت از تشکیل سرمایه وتقویت حجم وکیفیت سرمایه گذاری و تولید کنند گان وفعالان بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: وجود ساز وکار آسان در ساختار صندوقها بدور از پیچ و خم اداری ، اداره صندوقها با مشارکت فعالانه سهامداران ،ارائه تسهیلات ارزان قیمت ظرف 48 ساعت، کوتاه شدن دست دلالان وافزایش سودآوری ،کاهش قیمت تمام شده نهاده ها ی مورد نیاز تولید کنندگان ، تنظیم بازار محصولات کشاورزی از مزایای این طرح می باشد.

لازم به ذکر است:حمایت از اتحادیه وشرکتهای تعاونی روستایی استان با پرداخت تسهیلات جهت انجام وظایف وخرید تجهیزات به مبلغ 6/12میلیارد ریال ،حمایت از تشکلهای مرتبط با صنایع تبدیلی وتکمیلی با پرداخت تسهیلات به مبلغ 84 میلیارد ریال ،اخذ تسهیلات از شرکت مادر تخصصی واعطای آن به تشکلها عضو به مبلغ 24 میلیارد ریال واخذ تسهیلات از بانک کشاورزی مرکزی واعطای آن به تشکلهای عضو به مبلغ 49میلیارد ریال نیز از دیگر خدمات این صندوق برای کشاورزان می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.