معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: بازی رنگ‌ها در فصول مختلف چشم‌اندازهای خیره کننده و سحرانگیزی در روستای باغستان ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی عربی منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: روستای باغستان از گذشته‌های دور دارای باغ‌های سرسبز بوده و به همین دلیل به باغستان معروف شده است.

وی افزود: این روستا در دشت واقع شده و رودخانه فصلی از جنوب این روستا عبور می‌کند. روستای باغستان علیا، مرکز دهستان باغستان از توابع بخش مرکزی فردوس بوده و در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر فردوس واقع شده‌ است.

عربی خاطرنشان کرد: استقرار روستای باغستان علیا در نزدیکی شهر تاریخی "فردوس" و روستای بیدسکان که بافت تاریخی با ارزشی دارد و همچنین همجواری آن با سد و امام‌زاده احمد مهویه، بیانگر قدمت کهن آن است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: روستای باغستان علیا در ناحیه کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متراکمی دارد و در سطح نسبتا همواری قرار گرفته است. همچنین کوچه‌ها و معابر روستا از درختان سربه فلک کشیده و فراوانی پوشیده شده و به شکل کوچه باغ‌های زیبا درآمده است.

وی با بیان اینکه روستای باغستان با دارا بودن قنات بلده و مناظر زیبا و دیدنی در اطراف مسیر حرکت، آب و باغات متعدد میوه از جاذبه‌های گردشگری وی‍ژه‌ای برخوردار است، افزود: این روستای زیبا به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی اقلیمی معتدل دارد. فراوانی جاذبه‌های گردشگری این روستا باعث حضور گردشگران بسیاری در منطقه شده است. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این روستا شامل رودخانه فصلی چهل و ارتفاعات کلات است که پیرامون روستا را فرا گرفته است. باغ‌های فراوان میوه از جاذبه‌های طبیعی روستای باغستان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار