کویر "لوت" جهانی یونسکو می‌شود؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بیابان لوت بین سه استان سیستان وبلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی واقع شده که نماینده یونسکو اواسط شهریور برای بررسی امکانات و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به این منطقه خواهد آمد و تلاش برای ثبت دومین اثر استان سیستان وبلوچستان در فهرست جهانی یونسکو انجام می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منطقه سیستان وبلوچستان مشتاق گوهری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سه پایگاه برای بیابان لوت تصویب شده است که یک پایگاه در سیستان و بلوچستان و دو پایگاه در کرمان و خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: محل پایگاه سیستان وبلوچستان نصرت‌آباد خواهد بود که مدیرپایگاه نیز انتخاب شده است.

وی بابیان اینکه سومین پایگاه نیز تصویب شده است، تصریح کرد: پایگاه پژوهشی قلعه بمپور نیز تصویب و مدیر آن هم انتخاب شده است.

گوهری از ارتقاء پایگاه‌های پژوهشی استان خبر داد و افزود: تاکنون تعداد پایگاه‌های پژوهشی استان ازدو پایگاه به پنج پایگاه رسیده که این نکته به اشتغال و ارتقاء بازدید جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی سازمان میراث فرهنگی از هفته گذشته از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مورد نیاز استان کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: با پذیرش و جذب دانشجو امیدواریم برای صنعت گردشگری استان و همچنین فرهنگ و آگاهی مورد نیاز در زمینه میراث نیروهای کارآمد تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: پنج رشته در این دانشگاه مجوز پذیرش دانشجو داشته‌اند که درصدد هستیم با گذشت یک سال تحصیلی و مرور امکانات و فعالیت‌های انجام شده رشته‌های جدید تاسیس کنیم.

وی اهمیت این دانشگاه را به جهت فعالیت فعالان این حوزه علاوه بر آموزش نظری آموزش علمی بیان کرد.

گوهری اضافه کرد: با کمک پنج استان همجوار (هرمزگان، کرمان، خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی) که استان‌های هدف گردشگری هستند برای گسترش ارتباطات در زمینه‌های مختلف توسعه هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در هفته گذشته هماهنگی‌های لازم با مدیرکل خراسان رضوی در زمینه اعزام کارآموزان دانشگاه علمی کاربردی و فعالان حوزه گردشگری به مشهد انجام شده است، خاطرنشان کرد: به واسطه اهمیت شهر مشهد و سوغات آن هماهنگی جهت سهمیه ویژه بازار سوغات انجام شده است که بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های حوزه صنایع دستی محصولات استان را در بازار سوغات مشهد به فروش برسانیم و به معرض نمایش درآوریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار