برخی از ماسک‌ها می‌توانند پوست را سفت‌تر کنند مثلا اگر از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنیم پوستمان کشیده‌تر می‌شود.

پروین متوسلین متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ماسک‌های خانگی افزود: ماسک‌‌های طبیعی و خانگی خوب هستند اما حتما باید توجه شود که اینها می‌تواند حساسیت‌زا هم باشند خصوصا برای کسانی که مستعد اگزما یا حساسیت‌های کوچک، کهیر و این قبیل مشکلات آلرژیک هستند، چون این ماسک‌ها ممکن است باعث ایجاد و یا تشدید حساسیت شود.

وی اظهار داشت: برای پی بردن به داشتن و یا نداشتن حساسیت به ماسک‌های میوه‌ای خانگی ابتدا کمی از آن را روی پوست امتحان کنید و سپس کاملا استفاده نمایید.

دکتر متوسلین در ادامه با اشاره به ماسک‌های خانگی توصیه شده، تصریح کرد: ماسک‌های خانگی مختلفی می‌توان استفاده کرد و در کتاب‌ها به طور قطع اشاره نشده که کدام ماسک خوب و کدامیک بد است اما با توجه به تجربیاتی که وجود دارد می‌توان گفت ماسک‌هایی که حاوی عسل و یا حاوی زرده تخم مرغ است می‌تواند در جوانسازی و شادابی پوست موثر باشد و نوع میوه‌ی مورد استفاده در ماسک‌ها بسته به اهداف مصرف شامل جوانسازی یا رفع لک‌های پوستی یا بستن منافذ پوست و ... فرق دارد.

وی بیان کرد: برای کسانی که پوست خشک و حساس دارند ماسک خیار و افرادی که دارای پوست‌های آکنه‌ای یا اسیدی هستند ماسک کیوی، پرتقال و یا لیمو مناسب است.

این متخصص پوست عنوان کرد: کرم‌هایی که حاوی مواد بوتاکس‌اند و حتی ماسک‌های خانگی به ویژه ماسک موز که بیشتر برای پوست‌های چرب و جوانسازی و بستن منافذ هستند نمی‌توانند جای بوتاکس عمل کنند و روی عضله اثر گذارند.

وی خاطرنشان کرد: بوتاکس سم ضعیف شده است که مستقیما به داخل عضله تزریق می‌گردد و عضله را فلج می‌کند و از هیچ چیز سطحی‌ حتی کرم‌های استاندارد ساخته شده در محصولات آرایشی و بهداشتی نمی‌توان انتظار اثرات شدید بوتاکس را داشت بنابراین ماسک‌های میوه‌ای نمی‌توانند جایگزین بوتاکس شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.