رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم ازاعزام ۱۰۰ هزار دانشجو در قالب اردوهای زیارتی تا سال تحصیلی آینده به مشهد مقدس خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،رشید جعفرپور در حاشیه سی امین جشنواره سراسری قرآن وعترت دانشجویان گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای فی مابین وزارت علوم با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به امضا رسید و در این راستا هم در این وزارتخانه طرحی با عنوان نهضت رضوی در چندین سطح تدوین شد.

وی افزود: سطح نخست این طرح شامل ایجاد کانون های رضوی در تمامی دانشگاه های سراسرکشور اعم از دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان و علمی کاربردی است که این بند به تمامی دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی کانون های مذکور به منظور نهادینه سازی فعالیت های رضوی در دانشگاه ها صورت می گیرد، بیان کرد: به هر دانشگاهی که اقدام به تاسیس این کانون کند ۱۵ میلیون ریال بابت تامین تجهیزات به آن واحد دانشگاهی پرداخت خواهد شد.

جعفرپور سومین بخش این طرح نهضت رضوی را برگزاری اردوهای زیارتی به مشهد مقدس خواند و گفت: یک سوم هزینه های اردوهای زیارتی به مشهد مقدس از طرف وزارت علوم و یک سوم هم از طرف دانشگاه تامین خواهد شد و تنها یک سوم آن را دانشجو تقبل می کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا سال تحصیلی آینده ۱۰۰ هزار دانشجو در قالب اردوهای زیارتی به مشهد مقدس اعزام شوند.

رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم بیان کرد: بر اساس افق بلند مدت این طرح هر دانشجو باید در دوره تحصیلی خود یک بار به مشهد مقدس مشرف شود.

جعفرپور با اشاره به وجود ۲۵۴ کانون قرآن و عترت در دانشگاه های سراسرکشورگفت: یکی از برنامه های معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم راه اندازی کانون های قرآن و عترت در تمامی واحدهای دانشگاهی در سطح کشور است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.