رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: کُردها در زمینه هنر به ویژه در حوزه خوشنویسی پیشگام هستند و برگزاری دوسالانه خوشنویسی کردی افتخاری بزرگ برای این هنر والا در ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جواد بختیاری در مراسم آغازین نخستین دوسالانه خوشنویسی کُردی در سنندج، گفت: چندین سال است در حسرت برگزاری اینچنین جشنواره ای در یکی از استان های کشور و با محوریت یکی از زبان های بومی و محلی ایران بودیم که خوشبختانه هنرمندان خوشنویس کردستانی این آروزی دیرینه ما را محقق کردند.

وی افزود: هنر به عنوان شناسنامه ای هویتی برای جامعه ما محسوب می شود و به هر اندازه برای ماندگاری آن تلاش کنیم باز هم کم است.
رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: این انجمن تمام توان خویش را برای برگزاری برنامه های منحصر به فرد، خلاقانه و با محوریت نیروهای توانمند خویش در سراسر کشور به کار گرفته است.

بختیاری همچنین از مبحث آموزش و اشاعه هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در نقاط مختلف کشور به عنوان یکی از اولویت های این انجمن نام برد و ادامه داد: برای تحقق این مهم از استاد یادگار خیام از خوشنویسان کردستانی عضو انجمن خوشنویسان ایران برای بر عهده گرفتن مسوولیت حوزه آموزش دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: این موفقیت بزرگ را به جامعه فرهنگ و هنر کردستان تبریک می گوییم چرا که بخش آموزش هنر خوشنویسی از نظر تشکیلاتی دارای جایگاه ویژه ای است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.