مارک تونر مدعی شد: ایران نقش غیر سازنده در منطقه دارد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هدف از سخنرانی آتی کری جلب حمایت بیشتر از توافق هسته ای است، مدعی شد ایران نقش غیر سازنده ای در منطقه ایفا می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود درباره سخنرانی روز چهارشنبه جان کری، وزیر خارجه آمریکا درخصوص توافق هسته ای ایران گفت: توافق هسته ای ایران ابعاد و جزییات مختلفی دارد و وزارت خارجه آمریکا در تلاش برای تشریح هر چه بهتر آنهاست و در تلاش است که میزان حمایت اعضای کنگره از این توافق را افزایش دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایران نقشی غیر سازنده را در منطقه ایفاء می کند.
وی افزود:ما درباره این توافق شفاف بوده ایم.این توافق درباره متوقف کردن ایران برای رسیدن به سلاح اتمی است.این به آن معناست که ما مسائل دیگر از جمله اینکه ایران نقشی غیرسازنده را در منطقه ایفاء می کند از نظر دو نگه نمی داریم و ما با حفظ فشار و تحریمها در این حیطه تلاش می کنیم تا رفتار ایران را تغییر دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به بحران سوریه، تاکید کرد:  آمریکا با گروه جبهه النصره هیچ همکاری ندارد و این گروه یک گروه تروریستی است.

تونر در ادامه گفت: ما از نقش ترکیه در ائتلاف ضدداعش قدردانی می کنیم و حملات علیه  داعش را همراه با مشارکت هواپیماهای آنها انجام می دهیم و همچنین از آنها به خاطر استفاده از پایگاه اینجرلیک قدردانی می کنیم. این جدا از نگرانی های است که ما می توانیم درباره اینکه ترکیه چگونه به تعهداتش به دمکراسی پایبند باشد؛ داشته باشیم.ترکیه یکی از متحدان ما در ناتو و دوست ما و ما از آنها می خواهیم که به معیارهای دمکراسی پایبند باشند.
وی افزود: در رابطه با موضوع پ.ک.ک حملات ترکیه به این گروه قابل پذیرش است.ما از پ.ک.ک می خواهیم که به خشونت ها پایان دهد.ما هم اکنون شاهد نقش قابل توجه ترکیه در مبارزه با داعش هستیم. بخشی از تلاش ما یکپارچه کردن تلاشهای ترکیه با ائتلاف ضد داعش است.
تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حکم دادگاه خدیجه اسماعیلوا خبرنگار اهل جمهوری آذربایجان گفت: معتقدیم که دادگاه از بررسی برخی شواهد امتناع کرده است.
وی در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین گفت: تلاش فلسطینی ها برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک کشور از طریق سازمانی که خارج از روند مذاکرات صلح است، سازنده نیست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۶:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
ایران کاری را می کند که به صلاح خود و منطقه است.شماها هم هر . . میخورید بخورید.
آخرین اخبار