ادعای نماینده جمهوری خواه: رای گیری کنگره درخصوص توافق هسته ای ایران پایان ماجرا نیست

تام کاتن مدعی شد: متاسفانه توافق هسته ای ایران احتمالا اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تام کاتن، نماینده جمهوریخواه در گفتگو با ان بی سی ادعا کرد: رای گیری کنگره درخصوص توافق هسته ای ایران پایان ماجرا درباره ایران نخواهد بود.
تام کاتن عضو جمهوریخواه سنای آمریکا مدعی شد: من در دیدار با نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل درباره همکاری اسرائیل و آمریکا صحبت کردم، صرف نظر از هر اتفاقی که در رای گیری آتی کنگره درباره توافق ایران بیفتد. چرا که این پایان ماجراها درباره ایران نخواهد بود. ایران به تجاوزگری های خود در منطقه ادامه می دهد و در دراز مدت به تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد. بنابراین ما نیازمند افزایش هماهنگی و همکاری اطلاعاتی و ادامه کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل هستیم تا آنها بتوانند در جبهه های آزادی به ما کمک کنند.
وی در ادامه ی ادعاهای خود افزود: ما باید برای ایران و همه دشمنان اسرائیل این مسئله را روشن کنیم که ائتلاف آمریکا و اسرائیل، قدرتمند است و در آینده نیز همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند.
وی در پاسخ به سوال مجری که گفت به نظر می رسد که جمهوری خواهان در حال شکست خوردن در رد این توافق هستند، چرا به جای تلاش در این زمینه به اسرائیل سفر کرده اید، مدعی شد: هنوز تکلیف آرا درباره توافق در کنگره مشخص نشده است با این حال مسئله مهم تر این است که این واقعا ناامید کننده است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چنین توافق مهم بین المللی را بدون موافقت بیشتر مردم آمریکا و نیز توافق دو حزبی در آمریکا اجرا کند، این واقعا در تاریخ سیاست خارجی آمریکا بی سابقه است.
کاتن گفت: دو سال پیش، قبل از آنکه توافق موقت حاصل شود، مجلس نمایندگان آمریکا که من آن زمان در آن عضویت داشتم، تحریم های جدیدی را با دویست رای موافق تصویب کرد تا فشارها را بر ایران افزایش دهد، اسرائیل نیز در آن زمان در حال تداوم فشارها بر ایران بود. ما آن زمان به اعمال فشارها ادامه دادیم و تاکید داشتیم که ایران وظایف بین المللی خود را اجرا کند، به قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشد و غنی سازی را متوقف کند و در تلاش بودیم که به توافقی بسیار بهتر برسیم. با این حال شاهد بودیم که آمریکا حق غنی سازی اورانیوم را به ایران واگذار کرد، تحریم های ایران را لغو کرد و به توافقی بد دست یافت و متاسفانه این توافق در حالی که اکثریت سنای آمریکا و اکثریت مردم آمریکا با آن مخالف اند، احتمالا اجرا خواهد شد و طبیعتا این مسئله بی سابقه است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار