دولت دمشق از سازمان ملل خواست سکوت خود را در قبال جنایت‌های تروریست‌ها در سوریه و کشورهای حامی آن‌ها در خاورمیانه بشکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، وزارت امور خارجه سوریه روز سه‌شنبه در دو نامه مجزا خطاب به بانکی مون — دبیر کل سازمان ملل متحد — و رئیس شورای امنیت این سازمان از دولت ترکیه شکایت کرد. مقامات سوری می‌گویند آنکارا حامی تروریست‌های حاضر در کشورهای عرب است. 

در این نامه‌ها سوریه، دولت ترکیه را مسئول جرایمی دانست که تروریست‌ها در استان ادلب این کشور مرتکب می‌شوند. در این نامه آمده است جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه و گروه تروریستی «احرار الشام» مردم دو شهر از این استان را از غذا، آب، دارو و سوخت محروم کرده‌اند و آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند. بر اثر این اقدامات، هر روز عده زیادی از غیرنظامیان کشته و زخمی می‌شوند.

در این نامه‌ها تأکید شده حمایت‌های لجستیک و دستورات مستقیم دولت ترکیه شرایط را در استان ادلب وخیم‌تر کرده است. در این شکواییه همچنین از عربستان و قطر به عنوان دیگر کشورهای حامی تروریسم نام برده شده است.

جنگ داخلی سوریه از مارس سال 2011 (31 روز منتهی به 12 فروردین 90) آغاز شد. بنابر گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون 240 هزار نفر در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. در این درگیری‌هاهمچنین میلیون‌ها نفر در داخل و خارج سوریه آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار