دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: ما در تمامی مسائل از جمله انتخابات با قالیباف مشورت می‌کنیم و از این طریق استراتژی خود تعیین می‌کنیم.

صندق‌های رای، هدف نهایی ما نیست/ در تمام مسائل با قالیباف مشورت می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانزاده دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از سال 87 تشکیل شد ولی فعالیت‌های ستادی ما در سال‌های 88 تا 92 باعث شد که فعالیت‌های سیاسی این جمعیت کمتر دیده شود و بیشتر فعالیت‌های ستادی ظهور و بروز پیدا کند.

وی در ادامه افزود: پس از سال 92 فرصت مناسبی ایجاد شد تا بازآرایی در این جمعیت اتفاق بیافتد؛ انتخابات مجمع عمومی جمعیت در تیرماه گذشته با الزام به جوان‌گرایی و  بازآرایی انجام شد و  طی آن اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

قربانزاده با اشاره به اینکه در اولین جلسه جمعیت، دبیر کل و قائم مقام انتخاب شدند، بیان کرد: گفتمان جمعیت با گفتمان محمدباقر قالیباف شهردار تهران قرابت دارد و جمعیت در انتخابات سال 92 تمایل داشت که این گفتمان در جامعه تسری پیدا کند، این گفتمان با هدف کار آمدکردن نظام در دهه‌های سوم و چهارم انقلاب شکل گرفت.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با اشاره به اینکه  ما در بازآرایی جمعیت، پوست‌اندازی و جوان گرایی مد نظر قرار دادیم، گفت: برخی شایعات در رابطه با انتخاباتی بودن این بازآرایی به خاطر بی‌اطلاعی از درون جمعیت بوده است.

قربانزاده  همچنین در رابطه با محور فعالیت‌های این جمعیت گفت: ما سعی کردیم در جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از فعالیت‌هایی مانند ائتلاف و وحدت‌های این چنینی که برخی از احزاب به دنبال ان هستند پرهیز کنیم.

دبیر کل پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با اشاره با فعالیت انتخابی جمعیت اظهار داشت: موضوع  انتخابات از اولویت‌های جمعیت نیست و ما برای انتخابات مجلس این دوره در کنار یک دیگر جمع نشده‌ایم چرا که در  بازآرایی خود اهداف بزرگتری را مد نظر قرار داده‌ایم.

قربانزاده با بیان اینکه نگاه جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی به انتخابات مجلس برای تولید قدرت از نگاه ترویج آموزه‌های انقلاب اسلامی است، افزود: انتخابات اولویت ما نیست و هدف فقط گفتمان‌سازی است.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی اظهار داشت: ما رایزنی‌های خاصی برای انتخابات انجام نداده‌ایم و تاکنون دفتر سیاسی جمعیت مصوبه‌ای برای ابلاغ به افکار عمومی برای ورود به انتخابات مجلس نداشته است.

قربانزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است این جمعیت به عنوان حزب قالیباف در انتخابات حاضر شوند، بیان کرد: ما با قالیباف به لحاظ ساختاری نسبت داریم و ارتباط ما به صورت مستقیم نیست، شهردار تهران نه دبیر کل و نه عضو این جمعیت است.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با اشاره به اینکه این جمعیت کاملا مستقل است، ادامه داد: از لحاظ گفتمانی این مسئله را پنهان نمی‌کنیم که در حوزه گفتمان با قالیباف هم‌نظر هستیم و جلسات مشورتی با شهردار تهران داشته‌ایم.

قربانزاده افزود: ما در مرداد ماه و پس از انتخابات شورای مرکزی جلساتی با شهردار تهران داشتیم که بر اثر برگزاری این جلسات هم‌افزایی مطلوبی صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی نزدیک‌ترین مجموعه به قالیباف است، گفت: با این حال، قالیباف نه حزب دارد و نه قصد دارد حزبی را ایجاد کند.

قربانزاده بار دیگر در رابطه با برنامه‌های انتخاباتی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تاکید کرد: ورود این جمعیت به انتخابات در حال بررسی است و به زودی به صورت بیانیه‌ اعلام می‌شود.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در رابطه با حزب آزادگی و نسبت آن با قالیباف اظهار داشت: حزب آزادگی با قالیباف قرابت دارد و قطعا در رابطه با فعالیت‌هایشان اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی جمعیت اخیرا برگزار شده‌اند، تاکید کرد: در رابطه با تمامی موضوعات با قالیباف مشورت می‌کنیم و با این مشورت‌ها استراتژی خود را تعیین می‌کنیم.

قربانزاده در رابطه با  کمک مالی قالیباف به این جمعیت گفت: هیچ گونه کمک مالی از سوی شهردار تهران به جمعیت نشده است، ما با وجود اینکه با تنگناهای مالی مواجه بودیم اما فعالیت‌های زیادی نداشتیم و در مقابل هزینه زیادی هم متقبل نشده‌ایم.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه فعالیت ما در راستای مدیریت جهادی در کل کشور است، افزود: قالیباف از زمان حضور در ناجا و پس از آن در شهرداری، مدیریت جهادی را شکل داد که مقام معظم رهبری مدال آن را در دیدار با شورای شهر تهران به شهردار تهران دادند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جمعیت محکوم به فعالیت‌های سیاسی نیست، ادامه داد: ما بر اجرای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید داریم و البته هدف نهایی ما صندوق رای گیر بلکه مدل گفتمانی ما مدیریت جهانی است.

وی در ادامه گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم به صورت مستقل فعالیت کنیم و این به دلیل رهنمود مقام معظم رهبری است که فرمودند من به اصولگرایی اصلاح‌طلبانه اعتقاد دارم.

قربانزاده با تاکید بر اینکه دو قطبی کردن به ضرر جامعه است و نتیجه آن به فتنه 88 و اتفاقات پیرامونی آن ختم می‌شود، ادامه داد: متاسفانه احزاب، شعار اعتقاد به رای مردم را سر می‌دهند اما در عمل این کار را انجام نمی‌دهند.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور را التزام به قانون دانست، افزود: ما معتقدیم در دولت پیشین و فعلی، بزرگترین ضربه را از عدم اجرای قانون خورده‌ایم چرا که در برخی از قوانین مانند هدفمندی یارانه‌ها و نظام مالی کشور اجرای صحیح برخی از قوانین صورت نگرفته است که باید از طریق گفتمان کارآمدی در آنها ورود پیدا کرد اما متاسفانه گروه‌های سیاسی به دلیل بعضی مسائل از چنین مواردی صرف نظر می‌کنند.

قربانزاده با بیان اینکه هر مجموعه و فرد عاقلی، اعتدال را به عنوان یکی از پایه‌های خود مطرح می‌کند، گفت: بخشی از استراتژی ما بر اساس اعتدال شکل خواهد گرفت، اکنون اعتدال به عنوان شعار دولت فعلی مطرح می‌شود که قطعا راه اعتدال، تبعیت از خواست مردم و عمل به قانون است، البته ما نسبت خود را با دولت فعلی همان نقدهایی می‌دانیم که مطرح کرده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید اتفاقات گذشته برای انتخاباتی آتی  تجربه شود و بازی‌های مرسوم در انتخابات بهم بخورد و گروه‌هایی که می‌خواهند برای مردم تصمیم بگیرند، از بین بروند البته در حال حاضر‌ دعواهای سیاسی کاذب است و افراد را به سمتی هدایت می‌کند که مجبور شوند اعلام کنند که اصولگرا هستند و یا اصلاح طلب.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار