رجبی دوانی: مکاتبه سران فتنه با غرب برای به زانو درآوردن نظام بود

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: سران خائن فتنه با آمریکایی‌ها مکاتبه داشتند تا نه تنها دولت وقت، بلکه نظام به زانو دربیاید.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام  در هفتمین همایش آزادگان تکریت 11" اظهار داشت: دفاع از اسلام و مرزهای اسلامی در پیشگاه خداوند ارزش دارد، به حدی که رسول خدا (ص) برای یک شب پاسداری اجر بالایی قائل شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز قیامت به عنوان یوم‌الحسرت یاد می‌شود، گفت: در قیامت فقط جهنمیان نیستند که به جایگاه بهشتیان حسرت می‌خورند، بلکه خود بهشتیان به درجات بالاتر از خود حسرت خواهند خورد.

وی ادامه داد: در روز قیامت بهشتیان غبطه جایگاه شهدا را خواهند خورد.

پژوهشگر تاریخ اسلام  با بیان اینکه حق‌الله یک شهید با ریخته شدن اولین قطره خونش بخشیده خواهد شد، اظهار داشت: اگر حق‌الناسی هم بر گردن آن شهید باشد، بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شود.

رجبی دوانی با استناد به حدیثی از پیامبر (ص) که فرموده‌اند "جهاد دری از درهای بهشت است که خدا آنرا برای اولیای خاص خود می‌گشاید"، گفت: جز حادثه عاشورا، هیچ حماسه دیگری در تاریخ اسلام مانند دفاع مقدس رخ نداده است.

وی با بیان اینکه من مخالف این سخن هستم که گفته می‌شود شهدای ما با شهدای جنگ‌های بدر و احد محشور شوند، ابراز کرد: برخی در جنگ احد، به خاطر کوتاهی در پیروی از ولایت و برای جمع‌آوری غنائم کشته شدند، اما شهدای ما کجا و شهدای صدراسلام کجا؟

پژوهشگر تاریخ اسلام در همین باره تاکید کرد: رزمندگان ما به دنبال مزایایی که ممکن بود در جنگ وجود داشته باشد، نبودند و حتی مردم در دوران دفاع مقدس از جیب خود هزینه می‌کردند.

رجبی دوانی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در زمان هیچ امامی ولایت حاکم نشد، گفت: حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) به عنوان خلیفه چهارم و پنجم به حکومت رسیدند و ولایت در طول تاریخ از بعد از زمان پیامبر (ص) تا تاسیس نظام جمهوری اسلامی حاکمیت نداشت، اما اکنون و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران حاکمیت ولایت زندگی می‌کنیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به حوادث سال 88 و با بیان اینکه سران خائن فتنه با آمریکایی‌ها مکاتبه داشتند، خاطرنشان کرد: این مکاتبه نه تنها دولت وقت، بلکه با هدف به زانو درآوردن نظام انجام شده بود.

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه سران فتنه از غرب و استکبار برای به زانو درآوردن نظام تقاضای تشدید تحریم‌ها را داشتند، گفت: اگر بصیرت مردم و درس گرفتن از ایثار جهادگران‌مان نبود، اینها به اهداف خود رسیده بودند.

رجبی دوانی اظهارداشت: مردمی که حماسه 9 دی، 22 بهمن و تشییع شهدای غواص را آفریدند، هرگز اجازه نخواهند داد که سرزمین امام زمانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به سرنوشت دوران امام حسن (ع) دچار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار