باهنر در نشست خبری:

رفتار اروپایی‌ها در زمان تحریم را فراموش نکرده‌ایم/ مسئله هسته‌ای نباید دستاویز انتخابات شود/ ناطق اصولگراست

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما رفتار خصمانه کشورهای اروپایی را در زمان تحریم برای مبادلات اقتصادی فراموش نکرده‌ایم.

رفتار اروپایی‌ها در زمان تحریم را فراموش نکرده‌ایم
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه) در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: مرصاد اوج حضور غیرسازمانی و مردمی مجاهدین و ایثارگران بود که با فرمان رهبرشان امام امت حرکت کرده و توانستند منافقین را به سزای اعمالشان برسانند.

وی ادامه داد: منافقین همه چیزشان را فروختند و با دشمن همسو شدند و رو در روی مردم متدین ایران قرار گرفتند، اما امروز که بیش از 25 سال از آن دوران می‌گذرد،‌ این کسانی که به ملتشان و دینشان خیانت کردند دربه ‌درهایی هستند که برای جامعه جهانی ارزشی ندارند.

باهنر در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حادثه غیرمترقبه‌ سیل که اخیرا در کشور اتفاق افتاد، اظهار کرد: متأسفانه باران‌های غیرقابل پیش‌بینی که دستگاههای مربوطه نتوانستند آن را پیش‌بینی کنند باعث شد که هموطنانمان جان خود را از دست دهند. 

دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما در پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه نقاط کوری داریم، گفت: اگر بتوان به این مسائل بصورت عمقی و ریشه‌ای نگاه کرد، قابل پیش‌بینی هستند لذا ما از مسئولین ستاد بحران و همچنین قوه قضاییه می‌خواهیم که به سرعت به این مسئله رسیدگی کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد:‌ امکان وقوع حوادث غیرمترقبه همیشه وجود دارد ولی مهم این است که چطور می‌توان با این حوادث روبرو شد و زیان‌های ناشی از آن را به حداقل رساند لذا ما به یکسری کارهای دراز مدت نیازمندیم که البته باید هزینه‌هایی را در این مسیر پرداخت.

**‌ رای مردم بالاترین قدرت در نظام است

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به برخی خواب‌های آشفته برای انتخابات مجلس خبرگان تصریح کرد: انتخابات‌هایی که در کشور وجود دارد از افتخارات جمهوری اسلامی است و هیچ مسئولی نیست که در نظام جمهوری اسلام با رای مردم انتخاب نشده باشد؛ از این رو رای مردم بالاترین قدرت در نظام است.

باهنر با بیان اینکه رأی مردم بالاترین نشانه قدرت در نظام سیاسی جمهوری اسلامی است، گفت:‌ ما چهار انتخاب سراسری داریم که در همه این‌ها باید شادابی و طراوت رقابت وجود داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم ایران عموما سیاسی هستند و به انتخابات اهمیت می‌دهند ما به این فکر افتادیم که انتخابات‌های چهارگانه را دوتا دوتا باهم منطبق کنیم.

وی افزود: انتخابات اخیری که پشت سرگذاشتیم، شامل انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بود و انتخابات آینده، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان است. 

باهنر ادامه داد: مسلما بر انتخابات قوانینی حاکم است و لذا هر کسی که بخواهد وارد انتخاب شود باید شرایط انتخابات را بپذیرد.  

** مجلس خبرگان را نباید سیاسی کرد

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان را نباید سیاسی کرد ،‌ افزود: مجلس خبرگان مأموریت بسیار سنگینی برعهده دارد و اگر قرار باشد انتخابات خبرگان سیاسی شود قاعدتا ممکن است یک عده‌ای برای این انتخابات خوابهای آشفته ببیند لذا ما نباید بگذاریم خواب آنها تعبیر شود. 

باهنر در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: مسئله هسته‌ای از مسائل مهم نظام است و مقام معظم رهبری نیز با درایت بالا این مسئله را مدیریت فرمودند البته یکسری مسائل قانونی در این موضوع وجود دارد که مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باید آن را بررسی کنند.

**‌ مجلس و دولت برای پرونده هسته‌ای قطعاً یک تصمیم یکپارچه خواهند گرفت

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مسئله هسته‌ای که فرموده‌اند "مسئله هسته‌ای در کشور ما نباید تبدیل به یک نقطه افتراق شود"، گفت: مقوله هسته‌ای در کشور ما یک مقوله ملی است و منافع ملی ما با آن ارتباط پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در آمریکا بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره موضوع فعالیت هسته‌ای ایران درگیری‌هایی وجود دارد اما قطعا در کشور ما این مسئله نباید مقوله اختلاف شود.

باهنر تصریح کرد: مسئولان در مجلس و دولت برای پرونده هسته‌ای قطعاً یک تصمیم یکپارچه خواهند گرفت. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین گفت: رقابت‌های انتخاباتی خیلی خوب است اما مسئله هسته‌ای را نباید دستاویزی برای انتخابات کنیم چرا که زمینه‌های رقابتی فراوانی در کشور وجود دارد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم کمیسیون ویژه‌ای را مشخص کرده است و ما تلاشمان این است که اعضای کمیسیون ویژه ترکیبی از تمامی فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی باشد.

باهنر اظهار داشت: چند ماه پیش یک ماده واحده‌ای را تنظیم کردیم که 98 درصد نمایندگان به آن رأی دادند وانشاءالله بررسی تفاهم‌نامه هسته‌ای هم قرار است به همین صورت انجام شود تا نهایتا آنچه که از سوی مجلس شورای اسلامی صادر می‌شود یک تصمیم جامع باشد.

**‌ چشم‌انداز ما وحدت صد درصدی است که ممکن است به 80 درصد آن برسیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به فعالیت جبهه پایداری گفت: این جبهه، جبهه فعالی بوده و در کشور طرفدارانی دارد و ما آن را در زمره بزرگ اصولگرایی می‌دانیم چرا که تلاشمان این است که همه اصولگرایان را به ائتلاف وارد کنیم.

وی با بیان اینکه منظور از ائتلاف، نوعی وحدت فلسفی نیست، خاطر نشان کرد: منظور از ائتلاف، وحدت فلسفی نیست بلکه منظور این است که در کلیه کارهای سیاسی مهم باید با همدیگر مشارکت کرد؛ مشارکت و ائتلاف یعنی اینکه باید همه به سمت یکدیگر حرکت کنند تا در یک نقطه واحد بهم برسند.

به گفته باهنر، ما چشم‌اندازمان وحدت صد درصدی است که البته ممکن است به 80 درصد آن برسیم.

باهنر گفت: وحدت و ائتلاف معنایش این نیست که همه باید طرفدار پایداری شوند بلکه ممکن است نقطه نظرات مختلفی وجود داشته باشد و لذا در ائتلاف باید روی نقاط مشترک کار کرد.

**‌ احمدی‌نژادی‌ها در حال حاضر تعریف واحدی ندارند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در مورد فعالیتهای انتخاباتی رئیس جمهور سابق و طرفدارانش نیز افزود: احمدی‌نژادی‌ها در حال حاضر یک تعریف واحدی ندارند و از درون آنها طیف‌های متعددی بوجود آمده است، دوستان احمدی‌نژاد در حال حاضر  از طیف‌های متنوعی هستند که اختلافات متعددی هم با یکدیگر دارند.

به فته باهنر، برای فعالیت جریان اصولگرایی دو خط قرمز وجود دارد که یکی فتنه و طرفداران آن و دیگری انحراف است.

باهنر در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد شورای همگرایی اصولگرایان اظهار داشت: مجموعه‌ای در جریان اصولگرایان به محوریت جامعه روحانیت در حال شکل گیری است که در همین راستا جامعه روحانیت با جبهه پیروان و پایداری و طیف لاریجانی و قالیباف مذاکره می‌کند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم شورای همگرایی اصولگرایان شکل بگیرد.

**‌ با قاطعیت می‌گویم که ناطق اصولگراست

باهنر در پاسخ به سوالی درباره گرایش ناطق نوری و حضور وی در عرصه سیاست نیز افزود: دوستان اصلاح‌طلب اصرار دارند که بگویند ناطق نوری اصلاح‌طلب است اما با قاطعیت می‌گویم که وی اصولگرا است لذا ما از وی خواهش می‌کنیم که به صحنه بیاید و فعال سیاسی شود و اطمینان داریم که با اصولگرایان خواهد بود اما مشکل ما با آقای ناطق این است که می‌گوید من احساس تکلیف شرعی نمی‌کنم و گفته قطعاً نامزد انتخابات نخواهم شد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مجلس در تصویب توافق هسته‌ای گفت:  تصویب توافق هسته‌ای هنوز مراحل قانونی دارد که مجلس باید آن را بررسی کند و این مسئله باید در شورای عالی امنیت ملی که در آن سران قوا و فرماندهان نیز حضور دارند بررسی شود. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در حال حاضر وزیر امور خارجه به همراه صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به مجلس آمدند و گزارشی را ارائه کردند بنابراین مجلس با تفحص و دقت باید به جمع بندی "بله یا خیر" برسد. 

باهنر در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه برداشتن تحریم‌ها به معنای الزام برای انجام معاملات نیست،‌گفت: طبیعی است که این کشورها برای مبادلات اقتصادی به ایران بیایند که البته ما هم رفتار خصمانه این کشورها را در زمان تحریم‌ها فراموش نخواهیم کرد و رفتاری درخور شأن آنها خواهیم داشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به صحبت‌های اخیر قدوسی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان خط قرمز نظام‌اند، اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی طیف‌های متنوعی را داریم، نمایندگان حرفَ‌های متنوعی را دارند اما صدای مجلس نه افراط است نه تفریط و ممکن است برای یک حزب خط قرمزهایی وجود داشته باشد اما نظام تنها دو خط قرمز دارد که یکی فتنه و دیگری انحراف است. 

**‌ انصاف نیست که اصلاح‌طلبان را آشوبگر و فتنه‌گر بدانیم

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد اصلاح‌طلبان را آشوبگر و فتنه‌گر بداند انصاف نیست چرا که ما دوستانی داریم که اصلاح‌طلبند اما با فتنه مخالفند.

باهنر همچنین در مورد تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نیز افزود: تحقیقات خوبی در این زمینه  انجام شده و همه تلاشمان این است که در این نوع قضاوت‌ها ظلمی به کسی نشود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: ما در بحث‌های تحقیق و تفحص حق نداریم واژه‌هایی را بکار ببریم که با آبرو حیثیت مردم و مسئولین بازی شود.

وی همچنین با اشاره به راهکارهای تعیین ترکیب کمیسیون ویژه در مجلس گفت: تصویب تأسیس کمسیون ویژه معنایش این است که می‌خواهیم موضوعی به صورت ویژه بررسی شود، چرا که در آیین نامه داریم که در موارد استثنایی مجلس می‌‌تواند اقدام به تأسیس کمیسیون ویژه کند و اینکه مجلس به صورت صوری به یک موضوع رسیدگی کند، ظلم است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در مورد پول‌های بلوکه شده ایران نیز گفت: در رابطه با این پول‌ها اعداد متفاوتی گفته شده است اما ما برای حل مشکلات منطقه و جامعه به بیش از این مقدار پول نیازمند هستیم لذا باید تلاش کنیم تا گردش مالی‌مان بیشتر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار