رئیس جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مسیر دستاوردهای تیم مذاکره کننده ایران گفت: اگر مقام معظم رهبری خطوط قرمز را تبیین نمی‌کردند، معلوم نبود که چه تفاهم نامه‌ای نوشته می‌شد.

مساله هسته ای نباید تبدیل به مبدا اختلاف شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا باهنر" رئیس جامعه اسلامی مهندسین که در جلسه ماهانه تشکل متبوعش با عنوان ایران و اقتصاد پساتحریم سخن می گفت با اشاره به تاثیر مذاکرات بر اقتصاد ایران اظهار داشت: تنها 30تا40درصد مشکلات اقتصادی ما تحت تاثیر تحریم هاست و بقیه به معضلات ساختاری اقتصاد ما بازمی‌گردد که ما در پی معلول‌ها نیستیم.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: مسئله هسته‌ای نبایدبه اختلافات داخلی تبدیل شود چراکه هسته‌ای به خودی و خود می تواند مبدا اختلافات باشد.

باهنر تاکید کرد: نباید از هسته‌ای به عنوان توپ برای گل زدن به دروازه رقیب استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مسیر دستاوردهای تیم مذاکره کننده ایران گفت: اگر مقام معظم رهبری خطوط قرمز را تبیین نمی کردند، معلوم نبود که چه تفاهم نامه‌ای نوشته می‌شد.

 باهنر درباره وظیفه مجلس برای نظارت روی توافق هسته ای ادامه داد: مجلس وظیفه دارد که کار را به صورت دقیق و کارشناسی دنبال کند.

وی گفت: دموکرات های آمریکا در تلاش اند تا توافق به تصویب کنگره برسد اما برآوردهای ما نشان می دهد که کنگره در مرحله اول توافق را به تصویب نخواهد رساند.

نباهنر تصریح کرد: رئیس جمهور در آمریکا حق وتوی مصوبات کنگره را دارد. در صورت وتو اوباما، این وتو به کنگره بازمی گردد و در صورت تصویب دو سوم نمایندگان کنگره، وتوی اوباما وتو خواهد شد

رئیس جامعه اسلامی مهندسی در پایان پیرامون دارایی‌های بلوکه شده خارجی ایران خاطرنشان کرد: دارایی‌های خارجی ما در حدود صد میلیارد دلار است که تبدیل به ریال شده و در اختیار مردم قرار گرفته است اما اکنون قابل استفاده نیست. آن مقدار از پولی که قادر به استفاده از آن هستیم بیش از سی میلیارد دلار نیست.

انتهای پیام/





برچسب ها: با هنر ، مذاکرات ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار