بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد دستگاه قضایی با روزنامه هتاک به ساحت شهدای غواص شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای نسبت به درج تصویرموهن شهدا در روزنامه آرمان واکنش نشان داد و خواستار برخورد دستگاه قضایی با هتاکی صورت گرفته شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بار دیگر هتک حرمت مقدسات توسط روزنامه‌­های به اصطلاح منادی آزاد اندیشی به وقوع پیوست. سرانجام پس از دو روز حمله روزنامه­‌های حامی دولت و اصلاح طلب به تجمع بزرگ مردم تهران برای بدرقه شهدا، روزنامه منتسب به خاندان قدرت و فساد پشت پرده تمام این حملات را با انتشار کاریکاتوری موهن علیه غواصان شهید بر ملا ساخت که به خوبی نشان می‌­دهد اختلاف اصلی این طیف نه با حاضران در تشییع شهدا و شعارهای آنان علیه آمریکا، بلکه سر اصل شهدا و مقدسات است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به کاریکاتور منتشر شده، تصریح شده است: این تصویر موهن که با تمسخر گرفتن عروج شهدای غواص با بال‌های کرکس، بدن­‌های عریان و دست­‌های بسته شده بر روی عورت‌­هایشان، به خوبی نشان داد، دعوای اصلی بر سر اینجاست که یک ملت از شهدا و آرمان‌هایشان حرف می­‌زنند و خواستار تداوم آن هستند و اقلیتی دیگر به اسم هنر و روشنفکری تحمل چنین چیزی برایشان ممکن نیست!! چرا که آن­ها شهدا را نه تنها قبول ندارند بلکه مزاحم کار خودشان می‌­دانند در غیر این صورت لزومی نداشت به بهانه تجلیل از آنها این طرح گرافیکی مبتذل و توهین آمیز را منتشر کنند.

بیانیه مذکور می‌افزاید: هرچند این اولین باری نیست که این روزنامه به اصطلاح روشنفکر به مقدسات و شهدای یک ملت توهین می­‌کند ولی باید بداند به هیچ وجه دوران اصلاحات و دوم خرداد از یاد نرفته و آن دوران تجاهل مدرن تکرار نمی‌­گردد.

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پایان بیانیه ضمن محکوم کردن این حرکت موهن تاکید کرد: به مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هشدار داده و همچنین از دستگاه قضا خواهان این هستیم که همانطور که همیشه بر مبنای عدالت و دفاع از ارزش‌­ها قدم برداشتند، این بار هم با این روزنامه و حامیانش برخورد قاطع و قانونی گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار