معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ایجاد تغییر نگرش در فعالیت‌های مساجد بخش اصلی مسوولیت فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا جعفری در جمع فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 10استان کشور در مشهد افزود:.از وظایف مهم و اساسی کانون‌های فرهنگی انسداد ورود و ترویج برنامه‌های جدی دشمن در بین جوانان و مخاطبان عامه مسجد می‌باشد.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی در عرصه تهاجم فرهنگی با رویکرد و روش جدیدی به میدان آمده‌اند و تقویت عمران معنوی و فکری مساجد است که راه‌کار موثر در خنثی‌سازی توطئه دشمنان در این مورد بشمار می‌آید.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به بحث تغییر نگرش به مسجد در جامعه امروز کشور اشاره کرد و افزود: همه متولیان مرتبط مسجدی از جمله ائمه جماعات، هیئت امناء، کانون‌های فرهنگی و هنری باید به ظرفیت مسجد و آثار وجود آن بیش از پیش توجه کنند و این تغییر نگرش باید مبتنی بر اصالت اسلام ناب محمدی(ص) و اهداف و اصول انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه خدمت در مسجد باید به عنوان یک افتخار تلقی شود، اظهارداشت: خدمت به مهمانان خدا، خدمت به خدا است و همه متولیان مسجدی و از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید قدر حضور مردم و بویژه جوانان را در مسجد بدانند و با برقراری ارتباط مستمر سعی در جذب حداکثری جوانان را داشته باشند.

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تربیت نسل جوان و فرزندان در جامعه امروزی با وجود انواع تهدیدهای فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی که از سوی دشمن به خانواده‌ها القا می‌شود را دغدغه خانواده‌ها بیان کرد و افزود: این مسجد و ارتباط معنوی، مداوم و مستقیم با فضای مسجد و فعالیت‌های صحیح مسجد است که می‌تواند در این زمینه به خانواده‌ها و کاهش نگرانی و دغدغه آنها کمک بسزایی کند.

جعفری با بیان اینکه اصل مردمی بودن و مردمی ماندن مساجد، اصل انقلابی بودن مساجد و اصل سنگر بودن مساجد از اصول و کلیدی فعالیت‌های مساجد دانست خاطرنشان کرد: مسجد محل حضور همه اقشار مردم است و نباید محل حزب و گروه یا دسته خاصی باشد و خود مردم هم باید با حضور و کمک شایان خود در فعالیت‌های مسجد به اصل مردمی بودن مسجد توجه کنند.

وی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد بعد از پایان برنامه و نقشه راه تنظیمی خود، خروجی این برنامه را می‌توانند بطور شفاف و صحیح اعلام کنند و در جهت تربیت حافظ و قاری قرآن، مولف کتاب، پزشک و مهندس متعهد، روحانی و طلبه خوش استعداد هر نیازی که امروزه در جامعه احساس می‌شود را با داشتن شرط تعهد و استعداد در مساجد مورد توجه قرار دهند.

وی به بحث سکولاریسم عریان، پیچیده و پنهان در این ارتباط اشاره کرد و افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری بسیاری از افراد ممکن است از نظر دینی و مذهبی فرد متدین و عامل به احکام اسلامی باشد اما وقتی در جایگاه مسئولیت و خدمت‌رسانی به مردم قرار گیرد اصول اعتقادات دینی و انتظارات اسلامی از یک مسلمان و فرد متدین را کنار گذاشته و یا به طور جامع و کامل پایبند اجرای صحیح آنها نباشد و این همان مطلبی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از آن به عنوان سکولاریسم پنهان یاد کرده‌اند.

جعفری در این ارتباط به شیعه انگلیسی که در کشورهای اروپایی تحت آموزش‌های استکبار تعلیم می‌بیند اشاره کرد وگفت: شناخت این مباحث و فعالیت برای جلوگیری از ورود و ترویج این افکار الحادی و منحرف غربی به مساجد را از وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.