مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت : 7 ونیم درصدی مردم خراسان رضوی در تعاونی های این استان اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود احمدی به مناسبت آغاز هفته تعاون گفت: 7هزار و762 تعاونی در استان شرایط کار را برای 119 هزار و 293 نفر ایجاد کرده که 7 ونیم درصد اشتغالزایی استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: 8 درصد اعضای تعاونی های کشور در این استان فعالیت می کنند که شامل 2 میلیون و 483 هزار عضو می باشد.


وی از رسیدن یک اتحادیه و 2 شرکت تعاونی در سال گذشته به سطح ملی خبر داد وافزود: تشکیل 116 تعاونی در سال گذشته، باعث شد که خراسان رضوی در تشکیل تعاونی در کشور مقام برتری را کسب کند.

احمدی با اعلام افتتاح طرح های مختلف این نهاد در هفته دولت، افزود: 81 طرح در بخش های صنعت ومعدن، کشاورزی، تولیدی توزیعی، خدمات ومسکن با سرمایه گذاری بیش از 122 میلیارد تومان که 10 درصد از کل طرح های کشور است، تسهیلات دریافتی طرح ها بیش از 46 میلیارد تومان بوده و برای 2هزار و518 نفر نیز اشتغالزایی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهمترین برنامه های هفته دولت را راه اندازی دبیرخانه ستاد هفته تعاون، همایش تعاونگران، اهدای خون، افتتاح طرح ها و برگزاری جشنواره تعاونی های برتر اعلام کرد و گفت: هزار و945 واحد مسکن مهر نیز در این هفته به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از صدور 665 مجوز برای مشاغل خانگی در سال 94 خبر داد و افزود: این مجوزها در 5 ماهه اول سال صادر شده و مبلغ تسهیلات پرداختی آن بیش از 3 میلیارد تومان بوده و در مقایسه با پارسال که تسهیلات پرداخت شده برای 1410 مجوز، 4 میلیارد تومان بوده، کاهش داشته است.

احمدی گفت: در سال 94، 41 پروانه کار اتباع بیگانه باطل شد و 338 مورد تمدید پروانه کار داشتیم و 115 مورد نیز نیروی جایگزین داخلی با صدور 110 پروانه بوده است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.