کتابخانه ملی انگلیس از نگهداری مجموعه اسناد طالبان نیز واهمه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  از آرت دیلی؛ دولت انگلیس به علت ترس از تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن، از قبول مجموعه اسناد تهیه شده در خصوص طالبان برای کتابخانه ملی این کشور سر باز زد.

گروهی از محققان بین‌المللی که سال‌ها مشغول گردآوری اسناد و مدارک مرتبط با طالبان بوده‌اند، مجموعه‌ای کامل از اخبار رسمی روزنامه‌ها، اشعار، نقشه‌ها، خبرهای رادیویی، قوانین و دستورات طالبان را گردآوری کرده‌اند.

انتظار می‌رفت این طرح گسترده تحقیقاتی که از سال 2012 میلادی شروع شده بود، به عنوان مرجعی رسمی برای تحقیقات دانشگاهی و سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

اما به رغم تلاش‌های صورت گرفته، کتابخانه ملی انگلیس از پذیرش این مجموعه خودداری کرده و اعلام کرد داشتن چنین مجموعه‌ای می‌تواند نقض قوانین ضد تروریستی این کشور باشد. از این رو این موضوع به دولت انگلیس ارجاع داده شد، اما مقامات انگلیسی نیز اقدام کتابخانه ملی این کشور را تایید کرده و گفتند جزئیات ذکر شده در عملیات‌های تروریستی سال‌های 2000 و 2006 میلادی، می‌توانند در اقدامات تروریستی دیگر مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر این گروه تحقیقاتی به دلیل بی‌توجهی مقامات انگلیس تصمیم به فروش این مجموعه به دانشگاه‌های آمریکا و سوئیس دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار