سرمربی چینی تیم ملی تالو در خصوص امکانات به روز تالو گفت: وسایل و امکانات تالو در ایران همه جدید و ساخت سال 2014 است که این به روز بودن در پیشرفت تالوکاران و در نهایت تالوی ایران بسیار موثر است.

هوجین چائو سرمربی چینی تیم ملی ووشو در بخش تالو در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: خوشبختانه امکانات و وسایل تالو در ایران همگام با امکانات چین که مهد ووشو است، پیش می رود، که این نشانگر اهمیت مسئولان فدراسیون ووشو به تالو و تالوکاران است،که به طور حتم در پیشرفت تالوی ایران نیز موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا تالوی ایران همانند ساندا پیشرفت نکرده است گفت: ساندا (مبارزه) بسیار متفاوت است و تمام برنامه ریزی ها و تلاش ها در این بخش به سرعت نتیجه می دهد.اما تالو نه تنها هیچ شباهتی به ساندا ندارد بلکه نیاز به سرمایه گذاری های بلند مدت،اردوهای بدون تعطیلی و تمرینات سخت و فشرده است.

وی ادامه داد: تالو (حرکات نمایشی) ترکیب قدرت و ظرافت است ،که این ظرافت هاست که تالو را از ساندا (مبارزه) متمایز می کند. زیرا ظرافت های حرکتی با چند ماه تمرین فشرده قبل از مسابقات به دست نمی آید و نیاز به مروور و تکرار فراوان است.

سخت کوش و باهوشی خصوصیت بارز تالوکاران ایرانی

چائو با اظهار رضایت از تمامی اردونشینان مسابقات قهرمانی جهان اندونزی افزود:از تمامی تالوکاران حاضر در اردو راضی هستم، آنان علاوه بر توانایی های خوبی که دارند ،با دقت و سخت کوشی تمرین می کنند و در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند می توان به پیشرفت قابل ملاحظه تالوی ایران امیدوار بود.

وی در خصوص مربیان ایرنی گفت: سطح علمی مربیان ملی تالو در ایران بسیار خوب هست و از اینکه در کنار آنان مشغول هستم بسار خوشحالم و از همکاری با آنان لذت می برم.

سرمربی تیم ملی تالو با وجودیکه از ابتدای اردوها (اول تیر) هیچ مرخصی به تالوکاران نداده است ،در خصوص استراحت آنان اعلام کرد: تالوکاران به اندازه کافی استراحت دارند ، آنان ملی پوش هستند و برای یک هدف مهم تلاش و تمرین میکنند . پس نیازی به مرخصی و تعطیلی نیست و هفته ای دو روز استراحت و تمرین سبک برای ریکاوری و بازتوانی آنان کافی است.

گفتنی است: مسابقات جهانی ووشو 20 آبان ماه به میزبانی اندونزی در جاکارتا برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار