عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: بعد از رفع تحریم‌ها و آزاد شدن منابع بلوکه شده و حذف واردات سرمایه‌های جدید را باید در حوزه‌های سرمایه‌گذاری مولد و توسعه زیر ساخت‌ها بکار گیریم.

عباس پایی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رقم 12 درصدی تولید ناخالص ملی در بخش کشاورزی اظهار داشت: متاسفانه به طور متوسط در 10 الی 15 سال گذشته 4 تا چهار و نیم درصد سرمایه گذاری حوزه اقتصاد در بخش کشاورزی هزینه شده است به گونه‌ای که سرمایه گذاری در این بخش نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی رعایت نشده است.

وی افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی بعد از رفع تحریم‌ها و آ‍زاد شدن منابع بلوکه شده باید با حذف واردات سرمایه‌های جدید را در حوزه‌های سرمایه گذاری‌های مولد توسعه زیر ساخت‌ها، افزایش صادرات و شبکه‌های بازار یابی به کار گیریم.

پایی زاده در خصوص حفظ راه‌های سرمایه گذاری و سرمایه موجود خاطر نشان کرد: دولت با در اختیار گذاشتن مشوق‌های لازم تامین تسهیلات ارزان قیمت، اختصاص یارانه، بیمه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی می‌تواند کمک بسزایی به این بخش داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار