دبیر انجمن سافت‌بال و بیس‌بال گفت: تولیدکنندگان داخلی حاضر به تولید امکانات ورزشی ما نیستند و کمبود لوازم مانع توسعه و استعداد‌‌‌یابی این رشته است.

کیوان صفا‌تیان در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ از برگزاری مسابقات قهرمانی سافت‌بال کشور خبر داد و در این خصوص گفت به شش دوره مسابقات قهرمانی سافت‌بال کشور امسال به میزبانی گرگان خواهد بود که در این مسابقات 8 تیم شرکت می‌کنند. 

وی ادامه داد:  حدود 5 سال مسابقات قهرمانی کشور را برگزار نشد و فقط مسابقات لیگ سافت‌بال داشتیم که خوش‌بختانه امسال پیگیری‌های نایب رئیس بانوان انجمن‌های ورزشی با وزارت ورزش مسابقات قهرمانی کشور و لیگ برتر سافت‌‌‌بال همزمان برگزار می‌شود.

صفا‌تیان افزود: در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی گلستان، تیم‌های، البرز، قم، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، چهار محال بختیاری و دو تیم قهرمانی شرکت می‌کنند.

دبیر انجمن سافت‌بال و بیس‌بال از برگزاری مسابقات سافت‌بال مالزی و تور‌نمنت چهار جانبه جام ریاست جمهوری خبر داد و افزود:‌ علاوه بر مسابقات قهرمانی کشور مسابقات برون مرزی نیز داریم که در اواسط شهریور به میزبانی کشور مالزی خواهد بود و تیم بوشهر قهرمانی سال گذشته سافت‌بال ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

همچنین مسابقات جام ریاست جمهوری به میزبانی ایران در سالن آزادی برگزار می‌شود که تیم‌های، هند عراق، دو تیم از ایران شرکت حضور دارند که اولین میزبانی ایران در این رشته است و هدف از برگزاری این تور‌نمنت این است که به فدراسیون جهانی ثابت کنیم ایران توانایی برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارد.

دبیر انجمن سافت‌بال و بیس‌بال از کمبود لوازم و امکانات و مشکلات تأمین این لوازم برای ملی‌پوشان ابراز نارضایتی کرد و در این خصوص افزود:  رشته سافت‌بال و بیس‌بال در ایران با مشکلات عمده‌ای مواجه است. چرا که لوازم و تجهیزات این رشته در داخل کشور تولید نمی‌شود و این موضوع تأثیر بسزایی در برگزاری مسابقات، توسعه و استعداد یابی این رشته دارد.و به دلیل ناشناخته بودن ورزش یبس‌بال و سافت‌بال اسپانسر‌ها نیز از ما حمایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حتی ورزشکاران ما برای تهیه دست‌کش مورد نیاز ورزشی با مشکل روبه‌رو هستند و اکثر فروشگاه‌های کشور دست‌کش ورزشکاران را ندارند.و هیچ منبع تولید نیز اقدام به تولید لوازم رشته ما نمی‌کند.علاوه براین بسیار وارد کنند‌گان و تجار نیز به دلیل مقرون به صرفه نبودن این امکانات اقدام به واردات لوازم ورزشی رشته سافت‌بال و بیس‌بال نمی‌کنند.

وی عنوان کرد:‌ همین عوامل باعث می‌شود که تعداد ورزشکاران  و تیم‌ها در این ورزش کم باشد و نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی از توجه کمتری برخوردار باشد.

 صفا‌تیان در پایان گفت: امیدوارم با همکاری مسئولین مشکلات سافت‌بال به حداقل برسد و تعداد علاقمندان به این رشته روز به روز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار