به منظور جلوگیری از رقابت منفی، تضمین قیمت کشمش و بازارهای داخلی و جلوگیری از افت شدید قیمت، کشمش استان قزوین با نام تجاری برند تکوین صادر می شود.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عضو اتاق بازرگانی و دبیر کارگروه کشمش استان در جلسه کارگروه کشمش استان، از ایجاد  شرکت تخصصی تکوین، برای صادرات کشمش خبر داد.

یوسف زادگان  برند تجاری تکوین را  برگرفته از ابتدای نام تاکستان و انتهای نام قزوین دانست و از کشاورزان و فعالان عرصه کشمش خواست با خرید سهام این شرکت به راه اندازی سریع آن کمک کنند.

وی افزود:  شرکت خصوصی تکوین دارای پانزده هزار سهم ممتاز، به ارزش هر سهم  یک میلیون ریال است که تاکنون نیمی از آن را هفت نفر خریداری کرده اند.

زادگان عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین سالانه با وجود شصت هزار تن کشمش رتبه اول تولید این محصول را در کشوردارد، باید سیاست گذار و تعیین کننده قیمت آن هم باشد.

فرماندار تاکستان هم دراین جلسه با اشاره به اینکه ایران خودش یک بازار بزرگ است از رئیس اتاق بازرگانی خواست بازار داخلی را هم مد نظر قرار دهند.
ایرج حیدری نبود سردخانه های استاندارد در استان را دلیل اصلی پایین بودن قیمت محصول انگور کشاورزان دانست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه از رئیس اتاق بازرگانی استان خواست در صورت امکان دفتر مرکزی این شرکت را در تاکستان تاسیس کنند و به تاکداران اجازه دهند خودشان در این شرکت تصمیم گیرنده باشند.

استان قزوین دارای 35 هزار هکتار باغ انگور است که از این میزان 25 هزار هکتار آن در تاکستان قرار دارد.

سالانه شصت هزار تن کشمش در استان تولید میشود.

انتهای پیام/س

 

 


برچسب ها: صادرات ، کشمش ، تجاری ، برند ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.