وقتی که در مقابل گنبد طلایی تو می‌ایستم، شاید برای لحظه‌ای قلبم بلرزد و اشکی به پهنای غربتت بر روی صورتم بچکد.

هر کسی به زبانی صفت حمد تو گویدبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آن زمان که با چکیدن اشکی بر روی صورتم به شیفتگی کبوتران حرمت پی می‌برم و با خود می‌گویم «هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید... بلبل به غزل‌خوانی و قمری به ترانه» باور می‌کنم که وجودم با بزرگیت انس گرفته است.

در روز ولادت غریب‌ترین غریب شیعیان جهان به آنچه اندیشیده‌ایم که شاید در ذهن شما هم رسوخ کند، امروز روز تجلی عمیق‌ترین دلبستگی ما به هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت است.

حال پای صحبت کسانی می‌نشینم که دستاویزی برجسته را برای ابراز ارادت خود به امام رضا (ع) انتخاب کرده‌اند و با زبان هنر به زیارت این امام بزرگوار رفته‌اند.

نذر امام رضا ضامن سالم به دنیا آمدنم شد

غلامرضا صنعتگر خواننده، در خصوص علت انتخاب اثری در رابطه با امام رضا (ع) گفت: مسئله‌ای که در زندگی من وجود دارد این است که در زندگی‌ام مدیون امام رضا (ع) هستم زیرا از زمانی که به دنیا نیامده بودم، پزشکان من و مادرم را که باردار بود جواب کردند و در واقع نذر امام رضا ضامن سالم به دنیا آمدنم شد و به همین خاطر مرا «غلام رضا» نامیدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، حاجات دیگری که گرفته‌ام و ارادتم به آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) علاقه‌ام را به ‌آثار تقدیمی به ایشان بیشتر کرد.

وی افزود: اینکه هنرمندی انتخاب می‌کند اثری را در رابطه با ائمه بخواند به حس و حال و ایمان خودش بر می‌گردد.

اثرم دلی بود نه سفارشی

علی اصحابی خواننده، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با علت انتخاب اثر تقدیمی خود به امام رضا (ع) عنوان کرد: این اثری دلی بود نه سفارشی، در واقع موضوع به چند سال پیش باز می‌گردد که خیلی علاقه داشتم به سفر مشهد بروم اما هر بار از هواپیما جا می‌ماندم یا مشکلی مانع از انجام سفرم می‌شد.

وی ادامه داد:  تا اینکه پس مدتی به طور اتفاقی زیارت نصیبم شد و پس از بازگشت اثری در وصف ایشان خواندم.

وی افزود: اینکه عده‌ای از دوستان به سمت آثار مذهبی نمی‌روند، امری سلیقه‌ای و مربوط به اعتقادات فرد است. اما تا جایی که اطلاع دارم صدا و سیما از این امر حمایت و به هنرمندان این زمینه کمک بسیاری می‌کند.

اصحابی افزود: انجام آثار مذهبی و آیینی امری سلیقه‌ای است اما کمبود این آثار را با بالا بردن سطح سفارشات صدا و سیما و یا ارشاد می‌توان جبران و رونق این عرصه را بیشتر کرد.

عیدی امسال من «دقایق حرم» است

مجید اخشابی خواننده، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آثار تولیدی خود در رابطه با عرض ارادتش به حضرت رضا (ع) گفت: هر کسی در زندگی خود عقایدی دارد و با توجه به همان سلیقه و علاقه‌مندی‌ها زندگی می‌کند من هم تا جایی که در توانم بوده سعی و تلاش کرده‌ام که هر چند سال یک بار آثار تقدیمی را داشته باشم.

وی افزود: «دقایق حرم» نام قطعه جدید من و عیدی به تمام شیعیان است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار