این روزنامه صهیونیستی معتقد است که تلاش ها برای رد کردن توافق هسته ای ایران تقریبا به آخر خطر رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) در مقاله ای به بررسی آخرین تلاش ها و امید های مخالفان توافق هسته ای ایران برای از بین بردن آن پرداخت.
 
 
هاآرتص اذعان کرد با اینکه هنوز چیزی رسما تمام نشده ولی تلاش ها برای رد کردن توافق تقریبا به آخر خط رسیده است و آخرین امید بنیامین نتانیاهو و جمهوری خواهان آمریکا را حرکتی از سوی ایران می داند.
 
 
این روزنامه با اشاره به حمله موشکی چند روز قبل به شمال اسراییل و ساختگی خواندن آن به عنوان بهانه ای برای رد کردن توافق نوشت: "یک حرکت دیوانه وار و خشن از سوی تهران می تواند ورق را [به نفع مخالفان توافق] برگرداند. مخصوصا اگر این حرکت علیه آمریکا باشد نه اسراییل."
 
 
"برخلاف نظرسنجی ها که نشان می دهد مردم آمریکا علیه توافق هستند و قبول نمی کنند که ایران خود بازرسی ها را انجام دهد، برگ برنده در دستان دولت اوباماست. سناتورهای میانه رو که احتمال داشت علیه توافق رای دهند، حال اظهار حمایت می کنند. "
 
 
هاآرتص در ادامه از اینکه دیگر بحث بر سر پیروزی با رد کردن توافق نمی باشد بلکه مسئله یک "شکست غرور آمیز!" است؛ سخن به میان آورد و نوشت: "شانس اینکه یک حزب بتواند وتوی رئیس جمهوری را رد کند از کم هم کمتر است! جمهوری خواهان باید تلاش کنند که دموکرات های جداشده را متعاقد کنند که به چاک شومر و رابرت منندز بپیوندند."
 
 
این روزنامه صهیونیستی حتی اوباما و همپیمانانش را به عبور مکرر از خطوط قرمز متهم کرده و مدعی شد که جمهوری خواهان نادان هستند زیرا اگر عقلی داشتند باید سه تا چهار عضو خود را مجبور به حمایت از اوباما می کردند تا اینطور وانمود کنند که این مخالفت ها بخاطر مسئله وجدانی است نه بازی سیاسی حزب ها!
 
 
هاآرتص به نقل از باب کورکر نوشت که این توافق تنها چیزی است که وجود دارد و برخلاف نتانیاهو که هنوز اعتقاد می شد توافق بهتری بدست آورد، جایگزین دیگری وجود ندارد و البته نتانیاهو بهتر است به حرف قبلی خود درخصوص "توافق نکردن" ادامه دهد تا اینکه حرف از توافق بهتر بزند!
 
 
هاآرتص با اشاره به نامه 26 رهبر سابق جامعه یهودی آمریکا به نیویورک تایمز نوشت: "آن مسئله باعث تقویت این حس شد که دست برتر الان با دولت آمریکا است. بسیاری از دشمنان اسراییل در حال شادی از شکستن اتحاد یهودی ها هستند و چپگراها و یهودیان لیبرال خود‌متنفر باید به خاطر این مسئله [شکستن اتحاد] مورد سرزنش قرار گیرند."
 

تقلای پایانی نتانیاهو برای رد کردن توافق هسته ای


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار