رئیس اتحادیه باغدارن می‌گوید گرمای امسال آسیب جدی به محصولات باغی وارد نکرده است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اخبار حاکی از آن است که محصولات کشاورزی امسال از گرمازدگی آسیب‌ دیده‌اند.همچنان که ما در بخش دام و طیور نیز در برخی از استان‌ها با تلفات گاه تا 20 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم که در قیمت محصولات دامی و طیور برخی استان‌ها تاثیرگذار بوده‌اند.
از سوی دیگر نیز برخی اخبار حاکی از آن است که محصولات باغی نیز دچارآسیب شده‌اند.
در این راستا مجتبی شادلو، رئیس اتحادیه باغداران گفت: این درست نیست که محصولات باغی ما به صورت جدی آسیب دیده باشد.
فقط برخی از محصولات پرتقال شرق استان مازندران در اواخر خرداد ماه و اوایل تیر ماه بر اثر تابش آفتاب آسیب دید که آن نیز به دلیل این بود که تولید پرتقال امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده بود و تغییری در وضعیت بازار ایجاد نکرد.

شادلو همچنین اظهار می‌کند: در جلسه‌ای که دو هفته پیش با معاونت باغبانی وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و در آن رئیس جهاد کشاورزی استان‌های فارس، اصفهان، گیلان، مازندران، آذربایجان و... و همچنین روسای اتحادیه باغداری استان‌های مختلف حضور داشتند متوجه شدیم که امسال تولید محصولات مختلف افزایش داشته است. با توجه به اینکه در سال گذشته ما از سرمازدگی برخی محصولات رنج بردیم، امسال با افزایش تولید نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم.

گرچه برخی اخبار حاکی از آن است که برخی صیفی‌جات نیز آسیب دیده‌اند ولی رئیس اتحادیه باغداران این را تائید نمی‌کند و مشکل بازار صیفی‌جات را افزایش تولید محصول صیفی نسبت به متقاضیان آن می‌داند. 

 وی اظهار می‌کند: بخشی از صیفی‌جات در سال جاری به دلیل نبود بازار مناسب نابود شد. اکنون خیار کیلویی 600 تومان، خربزه کیلویی 400 تومان و هندوانه کیلویی 300 تومان، پیاز و سیب‌زمینی کیلویی 600 تومان و گوجه‌فرنگی زیر 500 تومان، فروخته می‌شود،  در حالی که محصول زیر  هزار تومان برای کشاورز ضرر است و باعث از بین رفتن انگیزه او برای تولید می‌شود.

شادلو اضافه می‌کند: بارها گفته‌ام برای تولید محصولات کشاورزی به آمایش سرزمین نیاز داریم که بازار دچار کمبود یا با افزایش تولید روبه‌رو نشود.
انتهای پیام/
منبع:اقتصاد نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.