فرماندار بناب از افتتاح طرح های عمرانی و آغاز عملیات چندین پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرج الهی در جلسه کمیته برنامه ریزی افزود:این پروژه ها شامل احداث راههای روستایی و بنیاد مسکن، احداث شبکه فرعی پایاب سد علویان جهت استفاده بهینه از آب موجود و ایجاد شبکه آبیاری بارانی در 973 هکتار و آغاز چندین پروژه در جهت سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رفاه از محل اعتبارات استانی و ملی می‌باشد که ظرف‌های روزهای آینده بهره برداری یا آغازخواهد شد.

وی با اشاره به بحران آب در منطقه و خشک شدن باغات شهرستان گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی، شبکه فرعی پایاب سد علویان به طول 20 کیلوکمتر و با ظرف اعتبار 35 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

فرماندار بناب در این خصوص تصریح کرد: همزمان با هفته دولت در 973 هکتار از ازاراضی شهرستان شبکه آبیاری بارانی ایجاد می‌شود که 85 درصد هزینه های آن بصورت بلاعوض از سوی دولت تامین شده است.

فرج الهی خاطر نشان کرد: در طول 36 سال گذشته فقط 101 هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری مدرن مجهز بود که در عرض 4 ماه گذشته به اندازه 9 برابر سنوات گذشته در این خصوص کار شده است.

وی وضعیت مبادله موافقت نامه طرحهای عمرانی شهرستان در سال جاری را مناسب توصیف کرد و گفت:از 70 پروژه عمرانی قابل اجراء در سال 94شهرستان 63 پروژه مبادله موافقت نامه شده و در آستانه شروع عملیات اجرایی قرار دارند.

فرماندار بناب همچنین از اختصاص 80 میلیارد ریال به تکمیل تصفیه خانه فاضلاب از محل اعتبارات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: از این مبلغ 40 میلیارد ریال تخصیص یافته و به محض تخصیص مابقی اعتبارات مصوب، شاهد افتتاح این پروژه مهم خواهیم بود

فرج الهی از کلنگ زنی ساختمان شرکت نفت بناب بااعتبار اولیه 5 میلیارد در همین هفته خبر داد و خواستار و تسریع در اتمام شبکه مخزن 10 هزار متر مکعبی آب بناب جهت جبران کسری و فشار آب شد .

وی در ادامه  از عدم نظارت بر پروژه های عمرانی انتقاد کرد و از مسئولین خواست دراجرای پروژه های عمرانی بر کیفیت مصالح و کارهای فنی نظارت دقیقی داشته باشند.

فرماندار بناب پرداخت ماهانه مبلغ ده میلیارد و هشتصد میلیون ریال برای حقوق پرسنل شهرداری بناب را آفتی برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهراعلام کرد و افزود: قسمت عمده در آمد شهرداری بناب صرف پرداخت حقوق می‌شود لذا لازم است نسبت به اصلاح ساختار چارت سازمانی شهرداری اقدام شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.