رشوه میلیون دلاری عربستان به سناتور آمریکایی

رند پل، سناتور آمریکایی، به تازگی یکی از سناتورهای رده بالای آمریکایی را به دریافت رشوه میلیون دلاری متهم کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتور رند پل در مصاحبه با روزنامه کانادایی نشنال پست تعدادی از مقام های بلندپایه کنگره آمریکا را به دریافت رشوه از سفارت عربستان برای از بین بردن توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج به اضافه یک محکوم کرد.

نشنال پست به نقل از رند پل نوشت بسیار تاسف بار است که سناتور باب منندز و برخی دیگر که من حتی از همکار دانستن آن ها متنفر هستم به کشورشان خیانت کرده اند. آنها امنیت ملی ما را به خطر انداخته اند و جیب هایشان را با دلارهای نفتی عربستان سعودی پر کرده اند تا از موافقتنامه ای جلوگیری کنند که می تواند از به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی در منطقه ناآرام خاورمیانه جلوگیری کند.

رشوه میلیون دلاری عربستان به سناتور آمریکایی

رند پل



رند پل اظهار کرد: من مدارک محکم فراوانی دارم که ادعاهایم را درمورد پرداخت رشوه به سناتورهای آمریکایی توسط عربستان سعودی با هدف به شکست کشاندن موافقتنامه هسته ای ایران را ثابت می کند.

پدران ما میراثی را برای ما به جا گذاشته اند و آن شان و منزلت ،‌ وجدان و همچنین خودداری از سرخم کردن در برابر پادشاهان مستبد است. اما متاسفانه سناتورهایی فاسد در هر دو حزب وجود دارند که به دنبال پول سعودی هستند و در نتیجه آن در حال همدستی در جنایات وحشتناک رژیم سعودی در قتل هزاران شهروند بی گناه یمنی و همچنین همدستی با نقشه ریز اصلی حادثه 11 سپتامبر هستند.

وی گفت: من می خواهم از سناتور منندز سوال کنم که برای مخالفت با موافقتنامه هسته ای ایران چه دلایلی دارد؟ آیا دلیل مخالفت او با این موافقتنامه، چند میلیون دلار رشوه ای است که از دوستان سعودی خود دریافت کرده یا این مخالفت به دلیل حس وطن پرستی او است؟ من می خواهم از منندز سوال کنم که چه جایگزین های منطقی برای پایان دادن به بن بست کنونی و خصومت بیهوده با ایران وجود دارد که بیش از سه دهه است ادامه دارد؟ من اطمینان دارم که او هیچ پاسخی برای این سوال ها ندارد زیرا او بهتر از من می داند که فساد مالی در نظام سیاسی ما ریشه انداخته است.

رند پل افزود: این اتهامات جدید صداقت و مشروعیت سنای آمریکا را برای تایید موافقتنامه هسته ای امضا شده با ایران زیر سوال می برد.


رشوه میلیون دلاری عربستان به سناتور آمریکایی

منندز

ولید حزبون استاد علوم سیاسی دانشگاه آمریکایی بیروت معتقد است؛ هرگونه تلاش برای جلوگیری از اجرای موافقتنامه هسته ای ایران به احتمال زیاد با شکست روبرو خواهد شد.

وی افزود: جامعه بین المللی پیشتر از موافقتنامه هسته ای ایران استقبال کرده است و نشانه ها از احیای روابط اقتصادی و سیاسی با ایران در هر جایی به چشم می خورد. علاوه بر این شرکای اروپایی واشنگتن طی چند هفته اخیر در تلاش برای ورود به بازار پر منفعت ایران بوده اند. از سوی دیگر روس ها و چینی ها نیز در حال تقویت روابط اقتصادی با ایران هستند بدون اینکه بخواهند منتظر تایید یا رد موافقتنامه هسته ای ایران در کنگره آمریکا باشند.

منبع: awdnews

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
ممنونم ممنونم و,,, ممنون
آخرین اخبار