ساری ؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در آمل

همایش بزرگداشت امامزادگان آمل همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این همایش با بیان این که همه ما به عنوان خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم که افتخار بزرگی است، گفت: مقام و جایگاه ما به واسطه امامزادگان بزرگوار است که باید در راستای معرفی بیش از پیش فرزندان مطهر اهل بیت معصومین(ع) کوشا باشیم.

وی با اشاره به سخنی از آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: حیات و ممات ما مدیون امامزادگان است که باید بهره گیری شایسته ای از این بزرگواران در راستای سعادت و رستگاری داشته باشیم که می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه باید به نحوی شایسته شناسانده شوند که اثرگذاری فرهنگی بسیاری دارند و باید تلاش های ارزشمندی در این مسیر والا و شایسته صورت گیرد.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: تثبیت مالکیت امامزادگان و موقوفات به عنوان امری اساسی است که نباید بگذاریم تجاوز به حریم این اماکن متبرکه صورت گیرد و ما به دنبال حفظ حقوق موقوفات هستیم.

وی با بیان این که در ایام و مناسبت های مختلف باید برنامه های فرهنگی و مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شود، گفت: روز ملی تکریم امامزادگان در تقویم کشورمان ثبت شده است که باید در راستای پاسداشت این روز گرانقدر کوشا باشیم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) آمل نمونه و همیشه پای کار هستند، بیان داشت: این عزیزان در عرصه های مورد نیاز حضور دارند و با لباس متحد الشکل در برنامه های شهرستانی و استانی حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: خادمان افتخاری امامزادگان و بقاع متبرکه خدمات ارزشمندی صورت می دهند و تلاش های شایسته ای از سوی این دوستداران اهل بیت معصومین(ع) و فرزندان مطهر آن بزرگواران در حال انجام است که زمینه ساز تقرب الی الله شده و از ثواب و برکات بسیاری برخوردار است.

وی با بیان این که تحول فرهنگی در آمل اتفاق افتاده است و اداره اوقاف و امورخیریه حرف نخست در برگزاری برنامه ها و همایش های فرهنگی می زند، گفت: پیشرفت و توسعه فعالیت های فرهنگی به عنوان امری اساسی و ضروری است که باید اهتمام ارزشمندی در این راستا وجود داشته باشد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: دغدغه کار فرهنگی باید در همه ما وجود داشته باشد تا بتوانیم زمینه خدمت گذاری به امامزادگان و موقوفات ، ترویج تعالیم والای دینی و ارزش ها را فراهم کنیم و در این مسیر ثابت قدم و پایدار باشیم.

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند، گفت: فعالیت های شاخص و اثرگذار فرهنگی می تواند نقش بسزایی در جذب نسل جوان جامعه، مقابله با جنگ نرم دشمنان و گسترش اندیشه های ناب دینی داشته باشد.وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف به عنوان میراثی ماندگار مورد توجه ویژه قرار دارد، بیان داشت: هیچ گاه از حقوق موقوفات کوتاه نمی آییم و اجازه سوء استفاده در این عرصه به کسی نمی دهیم.

گفتنی است؛ در این همایش از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آمل که همکاری لازم برای تثبیت مالکیت موقوفات داشتند و خادمان افتخاری نمونهامامزادگانوبقاعمتبرکهشهرستان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همایش ، آمل ، تکریم ، امامزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.