مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش تکریم امامزادگان مازندران در 16 بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته، روز 5 ذی القعده در تقویم رسمی کشور روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شد افزود: این نامگذاری فرصتی شد تا در این روز بتوانیم با حضور مردم و ارادتمندان به اهل بیت در امامزادگان ، ادای دینی به این فرزندان اهل بیت داشته باشیم و مودت خود را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز سرسفره اهل بیت (ع) و قرآن در ایران اسلامی نشسته ایم ، مدیون امامزادگان هستیم ، گفت : این امامزادگان با حضور خود در ایران، فرصتی برای آشناسازی مردم با قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) فراهم کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه شیعه بودن خود را مدیون امامزادگان هستیم ، افزود : امامزادگان در برهه های مختلف زمانی به دلیل ظلم و جور حکام اموی و عباسی وارد ایران شدند و مردم ایران بواسطه عشق به اهل بیت دری به سوی آنها گشودند و پذیرای آنان شدند و در مرحله بعدی نیز با هجرت امام رضا (ع) به ایران و دعوت ایشان برای تشکیل حاکمیت اسلامی در ایران ، برادران آن حضرت و فرزندان موسی بن جعفر (ع) وارد ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال در روز 5 ذی القعده همایش تجلیل و بزرگداشت امامزادگان بصورت استانی و شهرستانی برگزار می شود ، گفت: این همایش ها در 16 بقعه و امامزاده مازندران برگزار می شود که همایش استانی آن در امامزاده علی(ع) تنکابن با سخنرانی آیت الله طبرسی برگزار شد.

علیزاده تصریح کرد: این همایش ها با حضور و سخنرانی خطبا و سخنرانان پیرامون سیره زندگی امامزادگان و معرفی آثار و برکات آنان و همچنین ارائه مقالات توسط اندیشمندان برگزار می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.