خوراکچی مچ افضل را خواباند / اولین برد آذرخش در لیگ برتر فوتسال

مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتسال ایران با ادامه صدرنشینی تاسیسات دریایی و برتری گیتی پسند و یاسین پیشرو به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران با برگزاری هفت دیدار همزمان در شهرهای مختلف به پایان رسید
 
گیتی پسند اصفهان ۵- مس سونگون ورزقان۳
 
گلزنان:مهدی جاوید ۳ و مهران عالیقدر۲ (گیتی پسند)، آلوز۲ و محمدحسین درخشانی (مس)
 
حساس ترین دیدار هفته ششم را تیم های گیتی پسنداصفهان و مس سونگون ورزقان در سالن پیروزی اصفهان برگزار می کردند. اصفهانی های گیتی پسند در این دیدار مانند بازی های گذشته خود احمد اسماعیل پور کاپیتان گلزنشان را در اختیار نداشتند و در شرایط حساس فصل به مصاف تیم قدرتمند مس سونگون با هدایت علی افضل مربی اصفهانی این تیم رفتند. این دیدار نزدیک با گل زیبای مهدی جاوید به سود گیتی پسند پیش میرفت و حملات پرتعداد مسی ها یکی پس از دیگری با درخشش سپهر محمدی از دست میرفتند. اما در فاصله دو دقیقه به پایان نیمه اول اشتباه تقی زاده به گل تساوی مسی ها رسید تا بازی در نیمه اول با نتیجه یک یک مساوی به پایان برسد.
 
در آغاز نیمه دوم با وجود بازی بهتر از سوی مسی ها خلاقیت جاوید کار به سود گیتی پسند پیش برد و پس از آن گیتی پسندی ها به خوبی بازی را پیش بردند تا شاگردان افضل به سیستم خطرناک پاورپلی روی بیاورند و در اثر اشتباه بازیکنان باز هم گل بخورند تا شاگردان خوراکچی مسلط بر شرایط از حریف پیش باشند. علیرضا صمیمی گلر ملی پوش مس هم در این لحظات به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد تا کار برای افضل و شاگردانش دشوارتر شود. اما مسی ها که تسلیم ناپذیر به نظر می رسیدند در دقایق پایانی دو بار دیگر گل زدند تا دو دقیقه آخر بازی در اوج حساسیت باشد. اما در فاصله چند ثایه به پایان بازی مهران عالیقدر گل پنجم تیمش و تیر خلاص خوراکچی را به افضل وارد کرد تا در نهایت گیتی پسند به این سه امتیار سخت دست یابد.
 
فرش آرای مشهد۳ - تاسیسات دریایی تهران۴
 
گلزنان: فرش آرا:رضا صوفی،سعید سروری،علی عبدالهی(فرش آرا)، وحید شمسایی(2)،اصغر حسن زاده،محمد کشاورز (تاسیسات)
 
تیم صدرنشین تاسیسات دریایی تهران در هفته ششم میهمان تیم مهمان نواز فرش آرا بود. بهترین میزبان فوتسال ایران در دو سال گذشته در این هفته در شرایطی پذیرای تاسیسات دریایی قهرمان آسیا بود که با کسب نتایج دور از انتظار در نیمه پایانی جدول با شرایط بدی روبرو بود. شاگردان وحید شمسایی در تیم صدرنشین تاسیسات بازی را بهتر از حریف آغاز کردند و توسط وحید شمسایی به اولین گل بازی رسیدند. اما شاگردان مرتضایی که به هیچ وجه راضی به تحمل باخت حانگی نبودند در همان نیمه اول کار را به تساوی یک یک کشاندند تا همه چیز به نتیجه نیمه دوم منوط گردد.
 
تاسیساتی ها به مانند نیمه اول بار دیگر توسط شمسایی خیلی زود به گل رسیدند تا بار دیگر فرشی ها همه چیز را از دست رفته ببینند. در نتیجه شاگردان مرتضایی سراسر حمله شدند و توانستند دو بار دروازه تاسیسات را باز کنند و با نتیجه ۳-۲ از حریف پیش بیافتند. اما شاگردان شمسایی که مدتها طعم باخت را نچشیده اند در این دیدار هم به سختی تلاش کردند تا در نهایت با گلهای کشاورز و حسن زاده به برتری در مشهد دست یابند.
 
دبیری تبریز ۴- میثاق تهران۳
 
گلزنان:فرهاد فخیم(2)،جواد اصغری مقدم(2)ش (دبیری)،محسن فرهمند،رامین شعبان زاده،محمد محبی (میثاق)
 
تیم شگفتی ساز میثاق تهران در هفته ششم در شرایطی میهمان تیم مدعی دبیری بود که همان اندک بازیکن خود را برای این بازی در اختیار نداشت و بدون حضور سلطانی و حاجی بنده و چند بازیکن خود به میدان می رفت. در طرف مقابل دبیری ها در خانه به دنبال برتری و قطع کردن نوار ناکامی های خود در چند هفته اخیر بودند. شاگردان اصغری مقدم در نیمه اول بهتر از حریف بازی کردند و در مقاطعی از بازی با دو گل اختلاف از تیم بسیار جوان میثاق پیش بودند اما میثاقی ها با هدایت رضا لک به خوبی به بازی بازگشتند و کار را در پایان نیمه اول به نتیجه ۳-۲ رساندند تا به ادامه بازی در نیمه دوم امیدوار بمانند.
 
در نیمه دوم میثاقی ها به بازی خوب خود ادامه دادند و توسط بازیکن ۱۹ ساله خود محمد محبی به گل تساوی رسیدند اما باز هم تیم میزبان موفق به گلزنی شد تا بار دیگر دبیری ها از حریف پیش بیافتند و در نهایت هم با این برتری نزدیک کار را به سود خود پایان دهند.
 
حفاری اهواز یک - یاسین پیشرو قم۳
 
گلزنان: احمد ملاعلی(حفاری)،علیرضا وفایی،محمد کوهستانی،ناصر اطمینان (یاسین پیشرو)
 
یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته ششم در اهواز و بین تیم های حفاری و یاسین پیشرو برگزار می شد. در این دیدار دو تیم خوب لیگ روبروی هم قرار می گرفتند که هر کدام برای قرار گرفتن در صف اول مدعیان به سه امتیاز بازی نیاز اساسی داشتند. تلاش دو تیم در نیمه اول این مسابقه حساس و نزدیک با تساوی یک یک دو تیم به پایان رسید تا نیمه دوم تکلیف سه امتیاز بازی را مشخص کند.

در نیمه دوم شاگردان غیاثی در تیم میهمان موفق به زدن گل دوم شدند تا حسن زاده دیگر مربی قمی این بازی که هدایت حفاری را برعهده دارد به سختی به دنبال رسیدن به گل تساوی باشد اما حملات این تیم با پاسخ قمی ها به گل سوم تیم میهمان رسید تا یاسین پیشرو به سه امتیاز ارزشمند برسد.
 
مقاومت البرز سه - منصوری قرچک سه
 
گلزنان: مجید لطیفی(گل به خودی)،رحیم سعیدی نیا،رحمان سارانی (مقاومت)،پیمان حفیظی،نادر حنیفی(گل به خودی)،محمد طاهری (منصوری)
 
دیدار دو تیم مقاومت البرز و منصوری قرچک در ورزشگاه انقلاب کرج بسیار دیدنی تر از انتظار پیش رفت و دو تیم با ارایه بازی فنی و زیبا رقابت جذابی رقم زدند. در این دیدار تیم منصوری تقریبا در تمام لحظات نیمه اول از حریف پیش بود و به نظر می رسید می تواند این نیمه را با نتیجه ۳-۱ به رختکن برود اما شاگردان جوان رضا فلاح با سختکوشی خود در همان نیمه اول کار را به تساوی رساندند و با تساوی به رختکن رفتند.
 
آذرخش بندرعباس 4 - فردوسی مشهد 2
 
گلزنان:بهزاد میری زاده(2)،محمد بنی اسدی(2) (آذرخش)،محمد شماعی،سجاد بندی سعدی (فردوسی)
 
تیم تازه وارد آذرخش در هفته ششم بار دیگر میزبان بود و با وجود اینکه در اکثر میزبانی هایش ناموفق بود در این دیدار به دنبال برتری در حضور هواداران خوبش بود. در طرف مقابل نعمتی و یارانش که در شرایط خوبی قراردارند و هفته گذشته گیتی پسند را شکست داده بودند با روحیه مضاعف پای به مسابقه نهادند تا با دست پر به مشهد بازگردند. این دیدار هم مانند چند دیدار دیگر این هفته در نیمه اول با تساوی یک یک به پایان رسید تا بازی در نیمه دوم در اوج حساسیت پیگیری شود.
 
تیم میزبان یعنی آذرخش بندرعباس در نیمه دوم موفق به زدن گل برتری شدند تا برای اولین بار در آستانه برد در خانه و در مقابل هواداران پرتعداد خود در لیگ برتر قرار بگیرند. تیم فردوسی هم با سیستم پاورپلی به دنبال زدن گل تساوی بود ولی شاگردان روزپیکر موفق شدند فاصله را به دو گل افزایش دهند اما این پایان کار نبود و فردوسی گل دوم را به ثمر رساند.در دقیقه آخر نیز آذرخش موفق شد تیر خلاص را وارد کند تا اولین پیروزی لیگ برتری خود را تجربه کنند.
 
شهروند ساری 2 - کاشی نیلو اصفهان یک
 
گلزنان:شهروند:حمید رضا ره انجام،طه مرتضوی (شهروند)،امینی نژاد (کاشی نیلو)
 
در هفته ای که شش بازی از مجموع هفت بازی همزمان لیگ در پایان نیمه اول با تساوی به پایان رسید، تیم های شهروند و کاشی نیلو هم در قلعه عقابها به تساوی یک یک در نیمه اول رسیدند تا پنج بازی با این نتیجه به پایان برسد. در این دیدار شاگردان ابطحی با توجه به شرایط میزبانی در ورزشگاه خوفناک خود به پیروزی امیدوارتر بودند اما تیم اصفهانی کاشی نیلو هم برای رسیدن به برد پای به مسابقه گذاشته بود.
 
آغاز نیمه دوم این دیدار با گلزنی مجدد ساروی ها همراه شد و شاگردان ابطحی، آشنا به بازی در سالن خود به دفاع و ضدحمله پرداختند تا در نهایت سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار