نبود اجرای راهبرد عملیاتی صحیح برای اجرای قوانین و مقررات اقتصادی کشور، زمینه را برای رکود فراهم می سازد.

غلام‌حسین طاهری کارشناس اقتصادی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه چرا در عرصه اقتصادی که یکی از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری است، عملکرد صحیح و موثری نداشته‌ایم، گفت: اقتصاد کشور ما، دارای ویژگی هایی است که از دیگر اقتصادها متمایز می‌شود.

همچنین، زیرساخت‌های اقتصادی ایران، مشکلاتی دارد که نتواسته‌ایم یک راهبرد عملیاتی را برای اجرای قوانین و مقررات آن داشته باشیم.

طاهری افزود: در زمان انقلاب و مسائل و مشکلات اقتصادی مربوط به جنگ از سال 1364، قوانین و برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور به اجرا در آمد که پنج برنامه تا سال 94 به اتمام می رسد؛ اما تاکنون نتوانسته ایم رشد اقتصادی، در این برنامه‌ها، بیشتر از یک مقدار مشخص داشته باشیم . پس در زمینه عملی کردن راهبردها مشکل داریم.

وی گفت: با تصویب مولفه‌ها و راهکارهایی که مقام معظم رهبری در رابطه به اقتصاد مقاومتی انجام داده اند، بیشتر مسئولان اقتصادی کشور، به جای آنکه عملیاتی فکر کنند، کارهای نمایشی در رابطه با اقتصاد انجام می‌دهند.

طاهری ادامه داد: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از مولفه‌ها و راهکارها، یک عزم ملی نیاز است و دولت باید کار گروه جدی را تشکیل دهد که بتواند این راهکارها را عملیاتی کند و همچنین باید بر قوانین و مقررات نظارت بیشتری صورت گیرد.

طاهری  ادامه داد: اقتصاد ایران نیازمند عملیاتی کردن و اراده جدی و به دور از مسائل سیاسی و جناح بندی است که در بخش‌های مختلف، بسیار مشاهده می‌شود.

وی افزود: امروزه، موضوع راهبرد اقتصادی برای دوران بعد از تحریم‌ها، برای کشور مطرح است و بایستی این موضوع با مردم در میان گذاشته شود و تنها به گفتن جملاتی مانند مقاومت در برابر واردات به کشور، اکتفا نکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار