اگر کاری را به خاطر حسین انجام می‌دهیم و میزبان آن هستیم کاری جز پرچم‌داری تشیع حسینی و برپایی پرچم اسلام نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «رستاخیز» در میانه حواشی و نظرات مراجع تقلید در جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به اکران خصوصی درآمد. همچنین در ابتدای این مراسم احمدرضا درویش کارگردان این فیلم به گفتگو با خبرنگاران پرداخت.

در این مراسم از من خواسته شده است برای شما عزیزان صحبت کنم. اکران فیلم «رستاخیز» برای اصحاب رسانه و دوستانی است که این فیلم را ندیده‌اند که به همت مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه شکل گرفت.

وی ادامه داد: در وهله اول تشکر می‌کنم از جناب آقای زائری و همه عزیزانی که دعوت این مجموعه را پذیرفتند و به تماشای «رستاخیز» آمده‌اند و همچنین همه زحمت‌کشان اصحاب رسانه که با قلم خود مسائل پیرامون فیلم «رستاخیز» را دنبال و منعکس کردند. 

درویش در ادامه سخنان خود گفت: باید چند نکته را خاطرنشان کنم. محلی که در آن به تماشای «رستاخیز» نشسته‌ایم، مکانی بسیار مهم در تاریخ معاصر ماست. مکانی که حوادث انقلاب اسلامی در آن شکل گرفته و جزئی از تاریخ این مرز و بوم است و از همین جا درود می‌فرستم به شهدای هفتم تیر و ملت ایران. 

کارگردان فیلم سینمایی «دوئل» ادامه داد: از دیدگاه من هر آنچه در حواشی «رستاخیز» به وجود آمده، چیزی جز رحمت و برکت نبوده است. برکتی که برای ارتقای فرهنگ و اعتلای حوزه اندیشه‌های دینی است و یک بستر برای فکر کردن به لایه‌های مهمی که باید به سمتش برویم. 

درویش افزود: مجموعه مباحثی اعم از نقد و سمت و سوی انتقادها، نتیجه‌اش می‌تواند به اعتلای فرهنگی ما کمک کند و نباید چیزی جدا از اصول اخلاقی و چارچوب فرهنگ دینی و اسلامی ما باشد.

کارگردان فیلم «رستاخیز» از نگرانی‌های این روزهای خودش گفت: نگرانی‌ام اتفاقاتی مانند ترک خوردن چارچوب و اصولی است که ملت ایران و مردم به آن پایبند هستند که متاسفانه این چارچوب مورد تهدید و حمله فرهنگ دشمنان است.

وی ادامه داد: ملت ایران در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند که به راست‌گویی و چارچوب مکتب اهل‌بیت و آرایه‌های دینی پایبند هستند.

درویش در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران گفت: «رستاخیز» تولید سینمای ایران و هدیه کوچکی است به همه جهانیان و کسانی که تشنه حقیقت هستند.

وی ادامه داد: این یک گام از مجموعه‌ گام‌های بزرگی است که باید سینمای ایران و اصحاب رسانه بردارند.

درویش در پایان گفتگوهای خود گفت: دستگاه امام حسین (ع) به هیچ کس بدهکار نخواهد بود و هر کسی به ازای تلاش خودش سیراب می‌شود و بهره می‌گیرد. من به شدت معتقدم که سیلی‌خوردن در مسیر اهل‌بیت چیزی جز نوازش نیست. اگر کاری را به خاطر حسین انجام می‌دهیم و میزبان آن هستیم کاری جز پرچم‌داری تشیع حسینی و برپایی پرچم اسلام نداریم. کشتی فرهنگ هم به چراغ هدایت و هم به پیروی از سیره ائمه و پیامبران نیاز دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۸:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
السلام علیک یاحضرت علی اصغر
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۹:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
درود بر احمدرضا درویش
آخرین اخبار