نمایش «بازی مارگارت» کاری از گروه تئاتر «پیپ اوتن» از ۱۸ تا ۳۰ ماه آگوست (۲۷ مردادماه تا ۸ شهریورماه) در بخش جنبی فستیوال ادینبورگ اجرا می‌شود.

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، گروه «پیپ اوتن» در قالب این تئاتر تک‌بازیگر با بازی پیپ اوتن، پرتره‌ای از نخست‌وزیر فقید انگلستان که ملقب به «بانوی آهنین» است در بخش جنبی فستیوال ادینبورگ ۲۰۱۵ روی صحنه می‌برد. پیپ اوتن به عنوان یکی از بازیگران مرد شناخته شده تئاتر در تجربه‌های قبلی گروه در نقش شخصیت‌هایی چون آدولف هیتلر، وینستون چرچیل، چارلز دیکنز و چارلی چاپلین به ایفای نقش پرداخته بود.

گروه «پیپ اوتن» در توضیح مختصری در خصوص نمایش «بازی مارگارت» چنین آورده است:

این نمایش تنها انعکاس شخصیت مارگارت تاچر بر صحنه تئاتر نیست بلکه یک ملاقات زنده مخاطبان با این بانوی فقید عرصه سیاست است. پیپ اوتن بانوی آهنین است! آیا تاچر یک ناجی بود یا یک ساحره؟ باید او را دوست داشت یا از او متنفر بود؟ او مانند دیگر سیاستمداران غربی دنیا را تقسیم نکرد. فلسفه، ذهنیات و منطق او را بشنوید. پیپ اوتن که برای ایفای نقش مسحورکننده شخصیت‌هایی چون آدولف هیتلر، وینستون چرچیل، چارلز دیکنز و چارلی چاپلین و بسیاری چهره‌های دیگر شناخته شده، این بار با ایفای نقش مارگارت تاچر با چالشی بزرگ مواجه می‌شود. ریسک بزرگ پیپ اوتن در نمایش «بازی مارگارت» تنها ایفای نقش این بانوی سیاستمدار فقید نیست بلکه او قصد دارد در جایگاه تاچر به سؤالات مخاطبان درباره مارگارت تاچر، جواب دهد.

نمایش «بازی مارگارت» از جمله آثاری است که بسیاری از منتقدان مطرح تئاتری و همچنین مخاطبان تئاتری در فضاهای مجازی از اجرای این اثر استقبال کرده و معتقد هستند که این اثر نمایشی از جمله موفق‌ترین آثار بخش جنبی فستیوال ادینبورگ ۲۰۱۵ می‌شود.


منبع: مهر


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار