بزرگ ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری منطقه خاورمیانه روز دوشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در شهرستان جویبار در استان مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مزرعه قره برون که در ساحل چپکرود شهرستان جویبار و در روستای گلدشت واقع است ، پنج هکتار وسعت و 96 استخر پرورش ماهی دارد.

قرار است در این مزرعه سالانه 30 تن خاویار و دو هزار تن گوشت ماهی تولید شود.

آب مورد نیاز مزرعه پرورش ماهی قره برون از دریای مازندران با دبی پنج متر مکعب در ثانیه تامین می شود.

استخرهای این مرزعه مجهز به فناوری نوین برگشت آب ، مدیا درام فیلتر ، دستگاه تزریق ازون و اکسیژن خالص است.

یک کارخانه خوراک آبزیان نیز به ظرفیت 11 هزار تن در سال در مجاورت مزرعه در حال ساخت است تا غذای مورد نیاز به صورت زنجیره برای ماهیان خاویاری در حال پرورشتامین کند.

مدیرکل شیلات مازندران در مراسم بهره برداری از این مزرعه با اشاره به اینکه شهرستان جویبار منطقه ای با ظرفیت بالا در زمینه تولید خاویار است ، گفت : امیدواریم جویبار در آینده نه چندان دور به عنوان پایتخت خاویار ایران معرفی شود.

حسن حبیب نژاد افزود : با بهره برداری از مزرعه قره برون برای 200 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل می شود که 95 نفر آنان از دانش آموختگان رشته شیلات و کشاورزی هستند.

وی ظرفیت اشتغال آفرینی غیر مستقیم این مزرعه را 200 نفر اعلام کرد و ادامه داد : برای ساخت این مرکز یکهزار و 350 میلیارد ریال هزینه شده که یکهزار میلیارد ریال آن آورده بخش خصوصی است و بقیه نیز از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.