مردم بهشهر 600 واحد در ماه خون اهدا می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  محمد فضلی گفت : هر یک واحد خون اهدا شده می تواند نجات بخش جان سه انسان شود ،خون اهدا شده در مرکز بعد از آزمایش و تایید سلامت در دستگاه سانتریفوژ به سه قسمت گلبول قرمز ،پلاسما و پلاکت تقسیم می شود و ابتدا برای تامین بیمارستان های بهشهر و گلوگاه مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی به مرکز استان ارسال می شود .

وی با اشاره به اینکه ماندگاری گلبول قرمز31 روز ،پلاسما یک سال و پلاکت سه روز می باشد گفت : آقایان می توانند چهار نوبت در سال و خانم ها نیز سه نوبت در سال خون اهدا کنند که شروع سن اهدا خون از 17 سالگی تا 65 سال می باشد .

رییس مرکز انتقال خون بهشهر با بیان اینکه میانگین اهدا خون در بهشهر در طول ماه 600 واحد ،معادل 450 سی سی است تصریح کرد : در سال 93 میزان 1840 واحد خون به مرکز استان فرستاده شد که مقذار رضایت بخش و قابل ملاحضه ای می باشد .

وی گفت: میزان اهدا کننده مرد در شهرستان بهشهر رضایت بخش است ولی از لحاظ اهدای خون در بانوان نسبت به شهرهای دیگر ضعیف است که امیدواریم شاهد همکاری بیشتر بانوان بهشهری برای اهدای خون و نجات جان نیازمندان باشیم .

فضلی تاکید کرد : سازمان انتقال خون در فوریتهای بحران 24 ساعته مشغول کار هستند ،در تعطیلات نوروز همه روزه ،در تعطیلات مناسبتی ،ایام محرم حتی تاسوعا و عاشورا و هم چنین در ماه مبارک رمضان هر شب بعد از افطار سازمان انتقال خون مشغول به خدمت رسانی است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: بهشهر ، اهدا ، خون ، ماه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.