رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، با بیان این که ترویج فرهنگ وقف نیازمند بهره گیری از ظرفیت رسانه ها است، گفت: خبرنگاران به عنوان بازوان توانمند مدیران هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ حجت الاسلام علیخانی افزود: 1224 موقوفه در شهرستان آمل وجود دارد که 483 موقوفه درآمد زا هستند و 436 مسجد، 134 حسینیه، تکیه و زینبیه در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 34271 رقبه افزود: 105 بقعه و ابوالفضلی نیز در این شهرستان قرار دارد که سه وقف جدید در امسال صورت گرفته است تصریح کرد : باید تلاش کنیم زمینه ترویج وقف های جدید و مورد نیاز جامعه فراهم شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که مساله وقف امری فرابخشی است که بیشترین موقوفات شهرستان آمل برای عزاداری امام حسین(ع) ثبت شده است ، گفت: دفاع از موقوفات تنها مربوط به اوقاف نیست و همگان باید در راستای دفاع از موقوفات کوشا باشند.

حجت الاسلام علیخانی افزود: اگر حقوق موقوفات پرداخت شود نیازی وجود ندارد تا دولت در بخش فرهنگی سرمایه گذاری کند و باید مردم را تشویق به وقف اموال آنان کنیم که ثمرات و برکات دنیوی و اخروی ارزشمندی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به طرح جامع بازسازی آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) آمل به عنوان پروژه ای ملی تصریح کرد: از زمان آغاز به کار طرح تا این لحظه بیش از 480 میلیون تومان هزینه داشته است که تاکنون نصب دوازده گنبد و محراب آن به اتمام رسید و پیمانکار بدون وقفه ای مشغول فعالیت است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: تمام منابع بازسازی آستان امام زاده عبدالله(ع) آمل از محل نذورات مردمی است که از مدیران استانی و شهرستانی می خواهیم در کمیته برنامه ریزی و در بخش تملک دارایی حمایت های لازم را برای تسریع در اجرای این پروژه مهم صورت دهند.

حجت الاسلام علیخانی افزود: طرح بازسازی آستان امام زاده عبدالله(ع) آمل به صورت ملی است که پس از ساخت مانند آستان مقدس حضرت معصومه(س) می شود.

وی با بیان این که شفاف سازی در فعالیت های ما وجود دارد که درآمدهای موقوفات باید در محل خودش هزینه شود، گفت: برنامه ای داریم تا بقاعی که درآمد ندارند را ساماندهی کنیم و در این راستا در شهرستان آمل حرکت های خوبی صورت گرفته است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که سازمان اوقاف مخالف بقعه سازی است که برخی از بقاع در داخل سامانه نبودند و وارد شدند، افزود: وظیفه ما اطلاع رسانی شفاف است که آن را بیان می کنیم و رسانه ها تلاش کنند تا آن را به مردم منعکس کنند.

انتهای پیام /ی

برچسب ها: ترویج ، فرهنگ ، وقف ، رسانه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.