مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران گفت : در حال حاضر 70 درصد آسیب های اجتماعی مشمول زنان و دختران در زمینه اعتیاد و تکدی گری است.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سیاوش شهریور مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران امروز (یکشنبه)در همایش نقش سلامت روانی – اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی اظهار کرد : دنیای مدرن ، دنیای حرفه ای گری در همه بخش ها بوده و در نسل جدید با پیشرفت روز افزون نمی توان دختران را زندانی کرد و در واقع جامعه باید از نگاه منفی خارج شود.

وی افزود : در حال حاضر 70 درصد زنان جامعه شاغل نیستند و مجبورند ذیل نگاه مرد سالارانه زندگی کنند اما این امر در آینده با افزایش بانوان شاغل رشد و سونامی طلاق را به دنبال خواهد داشت.

شهریور با اشاره به راهکارهای آسیب های اجتماعی گفت : نقش آموزش و پرورش و مشاوره در مدارس مؤثر بوده و در این زمینه نگاه به زن در حوزه حجاب ، ورزش و آسیب های اجتماعی باید برای فرزندان تعریف شود.

وی تاکید کرد : یکی دیگر از آسیب های اجتماعی وجود فاصله طبقاتی در جامعه بوده که در آینده به تضاد وجنگ طبقاتی منجر می شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران از آمادگی با بهزیستی در تمام حوزه ها خبر داد و گفت : در تمام حوزه ها به عنوان شرکای اجتماعی آمادگی همکاری با بهزیستی را خواهیم داشت و در این زمینه طرح فوریت خدمات اجتماعی در آینده بررسی خواهد شد.

وی در ادامه افزود : طرح ازدواج پایدار نیز مورد بررسی قرار گرفته که در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در شمیرانات اجراء شده است.

 مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران بیان کرد : در حال حاضر 70 درصد آسیب های اجتماعی مشمول زنان و دختران در زمینه اعتیاد و تکدی گری است.

شهریور در پایان تصریح کرد : از وکلای دادگستری تقاضا می کنم نسبت به دادخواست زوجین در خصوص طلاق اهتمام ویژه ای داشته باشند و هیچ درخواستی را پس از گذراندن 30 ساعت مشاوره انجام ندهند ، چرا که در این امر حق با مرد و یا زن نبوده بلکه حق با خانواده و استحکام بنیان خانواده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار