با حمایت استانداری صورت می‌گیرد:

اجرای طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی با رویکرد غنی سازی روابط زوجین

دبیر علمی طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی گفت: این طرح با رویکرد غنی سازی روابط زوجین در دوران عقد و پایش ازدواج با حمایت استانداری تهران اجرا می‌شود.

اجرای طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی با رویکرد غنی سازی روابط زوجینرضا شریفی دبیر علمی طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به اینکه طی 10 سال اخیر میزان پایداری ازدواج تغییر کرده است، اظهار کرد: این تغییرات به شکل نامطلوبی اتفاق می‌افتد، به طوریکه در کشور از هر 4.5 ازدواج، یک مورد طلاق اتفاق می‌افتد و در استان تهران نیز این رقم به این صورت است که از هر 2.5 ازدواج، یک مورد طلاق اتفاق می‌افتد و بیشتر آمار ازدواج مربوط به یک سال بعد از ثبت عقد است.

وی افزود: وجود این وضعیت نشان می‌دهد که میزان رغبت جوانان به حفظ ازدواج پایین است و از طرف دیگر یک سال اول زندگی زناشویی بسیار دشوار و بیشترین آمار طلاق مربوط به آن است و اگر این امکان وجود داشته باشند که به زوج‌های جوان کمک شود تا از این یک سال بحران بگذرند، می‌توان عمر ازدواج آنان را تضمین کرد.

دبیر علمی طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی گفت: در این زمینه برنامه ازدواج پایدار و خانواده متعالی با تمرکز بر روی غنی سازی روابط زوجین در دوران عقد تا یک سال اول زندگی زناشویی و پایش ازدواج با حمایت استانداری تهران اجرا می‌شود.

شریفی با بیان هدف اساسی این طرح تصریح کرد: هدف اصلی در این طرح این است تا زوجین در برنامه آموزشی غنی سازی روابط شرکت کنند که شامل راهنمایی تلفنی زوجین، سنجش میزان رضایت زناشویی آن‌ها طی یک سال اول زندگی‌شان، برگزاری جلسات آموزشی، استفاده از خدمات آموزش غیر حضوری و امکان استفاده از خدمات تخصصی مشاوره است.

دبیر علمی طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی در ادامه اظهار کرد: پس از اینکه افراد یک سال از این خدمات استفاده کردند، با حمایت استانداری تهران همایش و جشن مشترک سالگرد ازدواج را با حضور زوجین برگزار می‌کنیم که این نشان می‌دهد این زوجین توانسته‌اند زندگی خود را در یک سال اول به صورت موفقیت آمیزی سپری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در شمیرانات اجرا و پس از آن در سایر شهرستان‌ها آماده سازی و عملیاتی می‌شود.

گفتنی است؛ طرح ازدواج پایدار و خانواده متعادلی از پایان سال 94 تا سال 95 برنامه رایج استان تهران خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، ازدواج ، خانواده ، زوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار