سارق حرفه ای منازل همدان شناسایی و با اقدام به هنگام کاراگاهان پلیس آگاهی استان همدان دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل با شیوه و شگردی خاص و سرقت طلاجات ، وجه نقد و اشیاء كم حجم و با ارزش در سطح شهر همدان، كه این اقدامات مجرمانه نشان از فعالیت باندی از سارقان حرفه ای و سابقه دار می داد كه نیاز به یك اقدام پلیسی خاص و همه جانبه داشت، این موضوع در دستور كار دایره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان همدان در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل با شیوه و شگردی خاص و سرقت طلاجات ، وجه نقد و اشیاء كم حجم و با ارزش در سطح شهر همدان، كه این اقدامات مجرمانه نشان از فعالیت باندی از سارقان حرفه ای و سابقه دار می داد كه نیاز به یك اقدام پلیسی خاص و همه جانبه داشت، این موضوع در دستور كار دایره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ رضا زارعی افزود: كارآگاهان با بررسی سوابق و پرونده های موجود، اقدامات خود را از قبیل كنترل مجرمان سابقه دار و حرفه ای ، تحت تعقیب و آزاد شده از زندان واعزام اكیپ های مجرب از گشت نامحسوس را در ساعات وقوع سرقت ها به جغرافیای جرم آغاز کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه تحقیقات صورت گرفته و در پی استخراج اطلاعات مورد نیاز و قابل پیگیری ، واحد بررسی صحنه جرم اداره تشخیص هویت موفق به برداشت اثر انگشت بجای مانده از سارقان در منزل یكی از مالباختگان شد كه با بررسی فنی از طریق سیستم مربوطه با اثرانگشت فردی مطابقت داشت.

سرهنگ زارعی تصریح کرد: بررسی های نشان از این می داد که سارق مذکور دارای چندین فقره سابقه كیفری از جمله سرقت می باشد كه در این رابطه با همكاری اداره اطلاعات جنایی و تعاملات برون سازمانی در نهایت با اخذ نیابت قضایی و اعزام ماموران به شهرستان "فردیس" از توابع استان البرز و هماهنگی با پلیس آن شهرستان و تحقیقات نامحسوس و مراقبت های طولانی با انجام یكسری اقدامات اطلاعاتی و فنی نامبرده دستگیر و به همدان منتقل شد.

این مقام مسوول ادامه داد: در بررسی سوابق كیفری متهم و آثار انگشت بدست آمده از صحنه سرقت که با اثر انگشت وی مطابقت داشت و همچنین اقدامات اطلاعاتی دیگر كه حضور نامبرده را در مكان و زمان سرقت ها در همدان محرز می كرد، در بازجویی های صورت گرفته بیان داشت كه به همراه همدستش شبانه با یك دستگاه خودرو سواری پژو به همدان آمده و با پرسه زدن در مناطق به اصطلاح مرفه نشین شهر، اقدام به سرقت می کردند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان در خاتمه گفت: تحقیقات پلیس جهت كشف سایر سرقت های احتمالی از متهم و همچنین دستگیری همدست وی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: سارق ، حرفه ای ، دستگیر ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.