شرکت کنندگان در 17 کد رشته به مرحله نهایی این المپیاد راه یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مشاور عالی رییس سازمان سنجش کشور گفت: بیستمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور با حضور 10 کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان از امروز یکشنبه به مدت شش روز آغاز شد.

حسین توکلی افزود: کشورهای روسیه، گرجستان، تاتارستان، هند، عراق، صربستان، ترکمنستان، عمان، سریلانکا و الجزایر برای حضور در این المپیاد حضور یافتند.

وی یادآوری کرد: آزمون مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور با حضور 779 نفر در دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد.

وی اضافه کرد: 248 نفر از شرکت کنندگان که در مرحله نهایی المپیاد از طریق المپیاد متمرکز همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شد، انتخاب شده و 531 نفر نیز از قطبهای هشتگانه دانشگاهی در 17 کد رشته انتخاب شدند.

وی افزود: شرکت کنندگان در 17 کد رشته شامل رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی به مرحله نهایی این المپیاد راه یافته اند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش کشور گفت: در این آزمون دانشجویان ممتاز 63 دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی، پنج واحد دانشگاه پیام نور شرکت دارند و این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود.

توکلی با ذکر اینکه در المپیاد کشوری شیمی، ریاضی و آمار 109 نفر انتخاب شده اند بیان کرد: 39 نفر آنها در رشته شیمی، 35 نفر در رشته ریاضی و 35 نفر در رشته آمار هستند.

وی اضافه کرد: در هر بخش پنج نفر و در مجموع 15 نفر در المپیاد بین المللی با دانشجویان خارجی از روز 24 مرداد به رقابت می پردازند.

وی گفت: تاکنون 19 دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از سال 1375 بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده است.

وی با ذکر اینکه تنها در ایران این المپیاد برگزار می شود اظهار کرد: المپیاد ابتدا در یک رشته و در حال حاضر در 17 رشته برگزار می­شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: همدان ، المپیاد ، علمی ، 10 کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.