مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت : صادرات فرآورده های نفتی ار خراسان رضوی به کشورهای همجوار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مهندس محمد مهدی قرائی افزود: از ابتدای امسال بیش از 38 میلیون لیتر نفت گاز از خراسان رضوی به کشور افغانستان صادرات شده که این میزان 17 میلیون و 661 هزار لیتر از طریق تعاونی مرز نشینان و بقیه هم به صورت مستقیم از طریق انبار صادر شده است.

وی گفت: ما برای دریافت فرآورده های نفتی در استان از امکانات مختلفی از جمله خط لوله فرآورده های نفتی 20 اینچ از تهران به مشهد شامل بنزین معمولی، بنزین یورو 4 ، نفت سفید و نفت گاز معمولی، نفتگاز یورو 4 و سوخت مورد نیاز هواپیما بهره مند هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی افزود: همچنین نفت کوره مورد نیاز استان و گاز مایع توسط خطوط ریلی و با استفاده از مخزن داران راه آهن و نفت کش ها از مبادی معین شده توسط مدیریت تامین و توزیع شرکت به خراسان رضوی ارسال می شود.

قرائی با بیان اینکه امکانات ورود گاز مایع به استان از کشور ترکمنستان در انبار گاز مایع سنگ بست فراهم می باشد گفت: از مهمترین فعالیت های این شرکت ذخیره سازی و توزیع فرآورده ها به بخش های مختلف مصرف در سطح استان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: بخش های حمل و نقل، کشاورزی، صنایع و معادن و نیروگاه ها از مهمترین مصرف کنندگان این شرکت هستند و در راستای خدمت رسانی به دیگر حوزه ها همچون سوخت رسانی به هواپیماها فعالیت داریم.

وی بیان کرد: از مهمترین اهدافی که به صورت راهبردی توسط وزیر محترم نفت برای این شرکت تبیین شده و جزو برنامه های دولت تدبیر و امید است افزایش صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همجوار به خصوص افغانستان است.

قرائی با اشاره به اینکه کشور افغانستان به سوخت نفت گاز نیاز دارد و بخشی از فرآورده ها به این کشور به صورت قاچاق صورت می پذیرد خاطر نشان کرد: از اهداف وزارت نفت در انجام صادرات جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی و درآمدزایی برای دولت است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.