واعظی مطرح کرد؛

آمادگی اجرای پاپلوت دولت الکترونیکی در استان خراسان جنوبی

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: به این منظور ابتدا بحث دولت الکترونیکی را در استان به طور جدی دنبال می کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتدر جلسه شورای اداری که با حضور استاندار و مسوولان استانی برگزار شد، با بیان این که آمادگی داریم انجام پاپلوت دولت الکترونیکی را در این استان شروع کنیم، اظهار کرد: خوشبختانه در همه روستاهای بالای 15 خانوار حداقل ارتباط رفته و بحث اینترنت هم که از سال گذشته در برنامه قرار گرفته با سرعت پیگیری می شود.

 واعظی با اشاره به انجام 916 کیلومتر فیبرنوری در یکسال ونیم  گذشته، افزود: در سه شهر استان نسل 3 تلفن همراه وجود دارد که با کامل شدن پوشش این سه شهر، شهرهای دیگر هم شروع و نسل 4 هم به تدریج آغاز می شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به تجربه های نیروهای جوان در زمینه تولید محتوا، گفت: ماهیت کار در این حوزه به گونه ای است که با ایجاد یک هسته، تعداد زیادی شغل ایجاد می شود.

وی در این زمینه به ایجاد کمیته مشترک با استانداری اشاره کرد و گفت: در قالب این کمیته نحوه رونق کسب و کار با محوریت تولید محتوا و تولید نرم افزارهای کاربردی مد نظر قرار می گیرد.  چرا که اگر IT و ICT را در خدمت خدمات قرار دهیم با توجه به استعداد و تجربه خوب و نیز امکانات، قطعاً فضای اشتغال استان تغییر خواهد کرد.

 واعظی استان خراسان جنوبی را دارای اولین مراکز علمی در کشور برشمرد و افزود: استعداد به شما داده شده و حکومت باید جوانان را راهنمایی کند تا خوب استفاده کنند.

وزیر ارتباطات از اعطای مجوز به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات از محل وام جوه اداره شده امسال 120 میلیارد تومان می تواند به شرکت های دانش بنیان بودجه اختصاص دهد که در اولین فراخوان به 82 شرکت بیش از 30 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی افزود: در فراخوان دوم هم 300 شرکت از تهران، اصفهان، شیراز و تبریز شرکت کردند و به منظور حمایت از شرکت های نوپا در استان های دیگر این فراخوان ادامه داشته تا تعدادی از شرکت های استانی از جمله استان خراسان جنوبی نیز شرکت کرده و مورد حمایت قرار گرفته و موجب رونق کسب و کار شوند.

واعظی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به باز تعریف ماموریت پست بانک گفت: در 2 سال گذشته،  ماموریت این بانک خرده بانکداری و وام های کم بهره در مناطق محروم، مرزی و کمتر برخوردار و روستاها قرار گرفت که می تواند با ارایه وام های خرد به روستاییان عزیز به کسب و کار در روستاها کمک کند.

واعظی با اشاره به سپری شدن دو سال از عمر دولت یازدهم گفت: باید همواره خدا را شاکر بود که در سایه هدایت و رهنمود رهبری فرزانه، در امنیت به سر می بریم.

وی با تاکید بر این که اگر عقلانیت حاکم باشد، کشور ساخته می شود، گفت: دولت بدون مجلس قوی نمی تواند به اهداف خود برسد.

وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش دولت در رفع مشکلات معیشتی مردم افزود: باید پاسخگوی اعتماد مردم به دولت باشیم.

وی اشتغال را حاصل رونق اقتصادی دانست و ادامه داد: اگر برای جوانان شغل بوجود آوریم قطعاً آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

واعظی در حوزه سیاست خارجی نیز به ترمیم روابط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران به عنوان بازیگری موثر و سازنده در بحرانهای منطقه ظاهر شده و شرایط خوبی دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر چرخش سانتریفیوژها و اقتصاد با هم، بیان کرد: در مذاکرات 1+5 افتخار بزرگ برای مقام معظم رهبری، ملت و دولت کسب شد و این پیروزی مربوط به کل نظام است و نباید به آن خدشه وارد کرد.

وی با اشاره به شکاف ایجاد شده بین رژیم صهیونیستی و آمریکا، پس از توافق با ایران، گفت: امروز در دنیا دشمنان ما با هم به تعارض رسیده اند در حالی که ما توانستیم تحریم های ظالمانه را رفع و تمام حقوق هسته ای خود را حفظ کنیم.

گفتنی است در پیش از این جلسه پروژه های ارتباطاتی و مخابراتی استان تونسط وزیر ارتباطات افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار