ظرفیت و توانایی روستاییان به نمایش درمی‌آید

روستاها کانون اصلی تولیدات اقتصادی در کشورند که برای نمایش ظرفیت و توانایی آنها روزی را به نام خود اختصاص دادند.

ظرفیت و توانایی روستاییان به نمایش درمی‌آیدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستاها با داشتن منابع طبیعی و برخورداری از آب‌و‌هوایی سالم نقش مؤثری را در تولید کالاهای ضروری شهر‌های بزرگ ایفا می‌کنند و در اکثر محصولات تولیدی روستایی کمتر از سموم استفاده می‌شود وسایر محصولات کشاورزی مانند صنایع دستی که با دستان هنرمند بانوان روستایی تهیه می‌شود نیز نقش مهمی را در عرصه‌ی اقتصاد ایفا می‌کنند. 
 
ظرفیت روستاها برای تولیدات کشاورزی نسبت به شهر‌ها بیشتر است و این امر نشان می‌دهد که با توجه به موقعیت مناسب روستاها برای تولید باید نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد.در این عرصه زنان روستایی توانمندی‌های خود را در زمینه‌ی تولید به منصه ظهور می‌رسانند. 
 
سال 92 بود که به پاس زحمات این افراد و ارج نهادن به روستاییان شورای فرهنگ عمومی کشور 15مهرماه را به عنوان روزملی روستا تصویب کرد و امسال استانداری تهران به مناسبت این روز نمایشگاهی را برای معرفی توانمندی‌های زنان روستایی و سرپرست خانوار برگزار می‌کند. 
 
مشاور استاندار در امور بانوان استانداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی پتانسیل ها و ظرفیت‌های روستاییان به ویژه زنان معرفی می کند وآنرا یک فرصت مغتنم می‌داند. 
 
این نمایشگاه گردهمایی بزرگی خواهد بود از زنان تولیدگر روستایی استان تهران که چرخ اقتصاد استان را به گردش درمی‌آورند ومحصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی خود را برای فروش عرضه می‌کنند و استانداری تهران این فرصت را برای بانوان توانگری که در عرصه‌ی تولید حرفی برای گفتن دارند، فراهم کرده است. 
 
امیدواریم با برگزاری نمایشگاه ملی روستا که از امروز تا 17 مهرماه در مرکز نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران دایر است قدمی در گسترش و ترویج محصولات روستایی بر تولید ملی برداشته شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار