وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیستم تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تعویض شماره تا سال آینده راه اندازی می شود.

ترابرد شماره همراه به سال آینده موکول شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است در کشور طرحی به نام ترابردپذیری شماره ها مطرح شده است، طرحی که کاربران می توانند با حفظ شماره خود اپراتور بهتر و با کیفیتی انتخاب و در واقع اپراتور خود را تغییر دهند.

به گفته واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این صورت اگر مشترک یک اپراتور آنتن دهی خوبی در محل نداشته باشد یا از خدمات اپراتور خود ناراضی باشد می تواند با حفظ شماره به عنوان کاربر اپراتور دیگر به شبکه شرکت اپراتور مورد نظر مهاجرات کند.

بر اساس مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، ترابرد شماره فقط بصورت نظير به نظير يعني سيم‌کارت دائمي به سيم‌کارت دائمي و سيم‌کارت اعتباري به سيم‌کارت اعتباري امکانپذير است.

اصول حاکم بر ارائه خدمات ترابرد‌پذیری شماره تلفن همراه در جلسه 189 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و به اپراتورها ابلاغ شد و قرار بود این طرح یعنی تغییر اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره تا پایان سال جاری اجرایی شود طرحی که یکی از پیش شرط های ورود اپراتورهای اول و دوم به عرصه ارائه خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه در نظر گرفته شده بود و بنابر اعلام سازمان تنظیم مقررات اگر اجرایی نشود خدمات نسل‌های سوم و بالاتر با توجه به الزامی که در پروانه اپراتورها دیده شده، قطع می‌شود.

حال در شرایطی که در اوایل سال 94 قرار داریم واعظی وزیر ارتباطات در سفر استانی خود از راه‌اندازی سیستم تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تعویض شماره تا سال آینده خبر می دهد ومی گوید:تا سال آینده مردم می توانند بدون این که شماره تلفن همراه خود را عوض کنند، طی یک سال دوبار اپراتور مورد نظرشان را تغییر دهند.

گفتنی است هرچند اجرای هر پروژه ای همچون ترابردپذیری شماره های تلفن همراه کاری پیچیده و نیازمند هماهنگی اپراتورهای تلفن همراه است اما وعده های مسوولین و تعیین زمان و یا تاخیر اجرای پروژه ها تنها وعده هایی است که این روزها مسوولین به راحتی عنوان می کنند حال از سخنان وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران این طور برداشت می شود این طرح که قرار بود امسال اجرایی شود همانند طرح های دیگر به سال آینده موکول شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار