صمدی با بیان این مطلب كه جشنواره فیلم یاس می‌تواند پشتوانه‌ای امیدواركننده برای فیلمسازان جوان باشد، گفت: فیلمسازان زیادی در این حوزه فعالیت دارند اما هیچ وقت به شكل جدی به آن‌ها توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم ویدئویی یاس؛ یدالله صمدی کارگردان پیشکسوت سینما درباره این جشنواره گفت: از منظر یک کارگردان معتقدم كه در فیلمسازی یکی از مهمترین موضوعات تکنیک کارگردانی است. چرا که این روزها دیگر تفاوتی میان فیلم ویدئویی و سینمایی وجود ندارد. یک فیلم خوب، فیلمنامه‌نویسی توانا می‌خواهد که قصه و ماجرا را در ساختاری حرفه‌ای به کارگردان بدهد و واقعا مهم نیست که تحت چه فرمتی ارائه می‌شود. به نظرم تفاوت تنها در فرصت اکران است.

کارگردان «مردی که زیاد می‌دانست» در ادامه به برگزاری جشنواره تخصصی در زمینه فیلم‌های ویدئویی اشاره كرد و افزود: چند سالی است كه جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم یاس فرصت اکرانی هرچند اندک و محدود را به این نوع از فیلم‌ها داده است . سالهاست که فیلمسازانی در حوزه ساخت فیلم ویدئویی داریم اما هیچ زمان به شکل جدی به آنها توجه نکرده‌ایم. 

وی در ادامه تاكید كرد: به نظرم اینکه جشنواره‌ای به آنها اختصاص داده‌ایم نشانه‌ خوب و امیدواركننده‌ای است. این جشنواره به آن‌ها فرصت تعامل با دیگر فیلمسازان را می‌دهد و آن‌ها را به سوی رقابت سالم می‌کشاند. رقابتی که نتیجه آن را در سال‌های آتی در سینمای ایران خواهیم دید.

این کارگردان با تاکید بر اینکه فیلم‌سازی ویدئویی برای جوانان تازه‌کار بسیار مفید است، یادآور شد: برخی از فیلمسازان هستند که در فیلم‌سازی ویدئویی حرفه‌ای شده‌اند پس دیگر از مرحله مشق کردن گذشته‌ و خودشان صاحب سبک شده‌اند .اما جوانانی هستند که خیلی علاقه به ساخت فیلم دارند و فیلم ویدئویی می‌تواند محل تمرین حرفه‌ای خوبی برای آنها باشد چرا که همه مختصات فیلم بلند سینمایی را دارد و در عین حال هزینه ساخت کمتری دارد و امکانات کمتری لازم دارد.

صمدی در ادامه افزود: شورای سیاست‌گذاری جشنواره کار مهمی در دست دارد و آن‌ها هستند که تعیین می‌کنند جشنواره به چه سمت و سویی برود. این جشنواره می‌تواند به لحاظ معنوی پشتوانه خوبی برای فیلمسازان ویدئویی باشد و امیدوارم همچنان در سال‌های آینده خبر برگزاری این جشنواره را بشنونم.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس اول تا ششم مهر سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار