بزرگان اهل دانش زندگی در جشنواره مادر حضور داشته باشند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس مادر، شمسی فضل اللهی با اشاره به جایگاه مادر گفت: درباره مقام و منزلت مادر هرچه بگوییم باز هم کم است ضمن اینکه همه می‌دانیم که رابطه کودک و مادر از اولین قدم یعنی حضور روح به عنوان یک جنین در جسم است و همه چیز در وجود مادر شکل می گیرد.

وی ادامه داد : آنچه مسلم است مادران امروز بهتر از مادران نسل های قبل می توانند با کودکانشان ارتباط برقرار کنند زیرا مادران امروز تحصیل کرده و با آخرین روش های تربیت فرزندان آشنا هستند.

فضل اللهی خاطرنشان کرد: زمانیکه کودک به دنیا می آید دیگر روح او از مادر جدا نمی شود و همیشه زمانیکه کودک نباشد مادر احساس تنهایی می کند و این داستان طبیعت است.

بازیگر «تقاطع» ادامه داد: نکته مهم و قابل تامل این است که مادر حتی در رابطه بین پدر با فرزندان هم اثرگذار است زیرا مادر می تواند رابطه بین فرزند و پدر را خوب نگه دارد. زمانیکه پدر و مادر باهم تفاهم داشته باشند طبیعی است که بر روی کودکان هم تاثیرگذار خواهد بود و همه خانواده به واسطه عشق و محبتی که بین آنها وجود دارد زندگی خوبی را تجربه می کنند.

فضل اللهی همچنین گفت: زمانیکه مادر در کنار فرزندش است و او را رها نمی کند و این بهترین موهبتی است که نصیب فرزندان می شود . همانطور که می دانید رها کردن فرزند توسط مادر غیرممکن است و هیچ فردی نمی تواند چنین چیزی را درک کند و اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد باید دید مشکل از کجاست.

وی با بیان اینکه متاسفانه نقش مادر سینما و تلویزیون کم رنگ شده و به خوبی به آن پرداخته نشده گفت: مشکل اصلی را تقلید از فیلم های خارجی می دانم. البته این نکته ر هم باید درنظر داشته باشیم که آنها نه تنها در فیلم ها و سریال هایشان بلکه در زندگی واقعی هم برای مسن ها ارزش زیادی قائل هستند و به نوعی پیر زن ها و پیرمردها قهرمان آنها هستند اما ما در کشورمان چنین شانسی را نداریم.

فضل اللهی ادامه داد: من معتقدم اگر قرار است از فیلم های خارجی تقلید کنیم  باید ارزش ها را یاد بگیریم . متاسفانه در فیلم ها و سریال های ایرانی مادرها از کنار سماور تکان نمی خورند.

بازیگر «بانی چاو» با بیان اینکه مادرهای شاغل وظیفه شان سنگین تر است گفت: به جرات می توانم بگویم که خود من به عنوان یک مادر شاغل هیچ وقت برای فرزندانم کم نگذاشتم. یادم می آید در سخت ترین شریط از سریال امیرکبیر برمی‌گشتم و باید به کارهای خانه می رسیدم و در کنار فرزندانم بودم و به کارهای آنها رسیدگی می کردم.

فضل اللهی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت مادرهای شاغل کارشان سخت تر است و با توجه به اینکه نمی تواند زمان زیادی را برای فرزندانشان بگذارند باید توجه بیشتری به فرزندانشان اشته باشند.

وی درباره جشنواره فیلم و عکس مادر نیز گفت: در این جشنواره باید فیلم های کوتاه خوب با موضوع مادر نمایش داده شود و همچنین بزرگان اهل دانش زندگی در این جشواره حضور داشته باشند.

فضل اللهی گفت: باید بدانیم همه آنهایی که بزرگ زندگی می کنند و ارزش کار خوب را برای ساختن جامعه خوب می دانند حضورشان در این جشنواره می تواند اثرگذار و موثر باشد بنابراین باید از حضور این نوع افراد در جشنواره بیشتر استفاده کنیم.

بازیگر عملیات «مهد کودک»ادامه داد: باید ارتباط گرم و تنگاتنگی بین مادر و کودکان وجود داشته باشد. محبت و علاقه و اینکه کودک متوجه می شود مادرش او را قبول دارد و برایش ارزش دارد بر روی شخصیت کودک بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: زمانیکه بازیگری برای کار به این مهمی انتخاب می شود باید ظرافت های لازم را هم داشته باشد و از همکاران باتجربه که دانش لازم را دارند به عنوان مشاور استفاده کند.

فضل اللهی با بیان اینکه هنرندان به شدت مدیون مردم هستند گفت: مردم خوب کشورمان کمک های فکری خوبی به ما هنرمندان می دهند که می توانیم از آنها در کار و زندگی شخصی مان استفاده کنیم. همیشه مردم با عشق  علاقه درکنارم بودند. 

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی 25 تا 29 مردادماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار