معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: باید با اتخاذ راهکارهای نوین مسیر توسعه صادرات در کردستان را تسریع بخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حسین فیروزی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان گفت: باید تلاش خود را برای گسترش و تقویت راه های توسعه صادرات کالا و خدمات جمهوری اسلامی در عرصه های اقتصادی بین المللی مضاعف کنیم.

وی افزود: قطعا اگر به دنبال راههای جدید برای ورود به بازارهای اقتصادی نباشیم توان رقابت با سایررقبای اقتصادی در بازارهای هدف را نخواهیم داشت.
فیروزی افزود: همه باید سعی کنیم که توسعه صادرات کالا و خدمات بر اساس برنامه ریزی و آمار و اطلاعات دقیق و بر طبق مبانی اصولی و دقیق اقتصادی در مسیر ارتباط اقتصادی منطقه ای و بین المللی سوق داده شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در این راستا این کارگروه می تواند با تحلیل اطلاعات و آمار به بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی برای حضور موفق تر در بازارهای هدف کمک کند.
وی یکی دیگر از وظایف مهم این کارگروه بررسی و حل و فصل کردن مشکلات و ساماندهی فعالیت بخش های خصوصی و غیر دولتی در زمینه صادرات در کردستان برشمرد و بر لزوم تسهیل در روند توسعه صادرات در استان تاکید کرد.
فیروزی گفت: این کارگروه باید به صورت مستمر به بررسی وضعیت بازارهای هدف ازجمله در اقلیم کردستان عراق بپردازد و راههای گسترش ورود هرچه بیشتر کالاهای استان را در این بازارهای ارائه دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در بحث صادرات خدمات فنی مهندسی نیز این کارگروه باید شرایط را برای حضور پررنگ تر در بخش عمرانی و اجرایی در بازارهای هدف دیگر کشورها فراهم کند.

فیروزی گفت: دولت تدبیر و امید عزم جدی برای توسعه زیرساخت ها در کردستان دارد و اخیرا نیز در سفر ریاست محترم جمهوری به استان توجه خاصی به اجرا و تکمیل طرح های زیربنایی در کردستان داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در بحث توسعه مبادلات و همکاری به اقلیم کردستان عراق نیز اجرای تفاهم نامه استانداران باید در اولویت قرار گیرد و طرفین برطبق توافقنامه های فی مابین همکاری های خود را گسترش دهند.

فیروزی در پایان خواستار تشکیل تیم های مطالعاتی در بخش های صنعت و معدن و اقتصادی برای تحلیل وضعیت فعلی به منظور کمک به تسهیل در توسعه زیرساخت های اقتصادی استان شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.