80درصد کالاهای استان همدان به کشور های عراق و اکراین صادر میشود.

صادرات 80 درصد کالاهای استان همدان به کشور های عراق و اکراین
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیرکل گمرک همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات استان همدان به کشورهای عراق و اکراین صورت می‎گیرد، گفت: متاسفانه در ماه‎های اخیر به سبب بروز درگیری‎ در این کشورها صادرات استان همدان نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

خشوعی با اشاره به اینکه با رفع این درگیری‌ها در منطقه و برداشته شدن تحریم‎ها وضعیت صادرات استان همدان بهبود می‎یابد، تاکید کرد: اقدامات لازم برای بهبود صادرات از ماه‌های گذشته آغاز شده و از شرکت‌‌ها، واحدهای تولیدی و انبارهای صادراتی برای بررسی و رفع مشکلات بازدید شده که خوشبختانه در این بازدیدها از موانع صادراتی تجار مطلع شده و متوجه شدیم که عمده مشکلات به گمرک مربوط نمی‎شود.

وی با اعلام اینکه تا جایی که امکان داشت در جهت رفع موانع و مشکلات صادرکنندگان اقدام شده است، تصریح کرد: این اقدامات سبب شده تا صادرکنندگانی که از سایر گمرکات صادر می‎کردند به استان برگشته و احساس امنیت کنند. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گمرک ایران هر سال بسته حمایتی از صادرکنندگان را در اختیار گمرکات استان‎ها قرار می‌‏دهد امسال نیز این روند اجرایی شده و تسهیلات لازم برای صادرات فراهم شده است و خوشبختانه می‏‌توان اعلام کرد که صادرکنندگان در گمرک به مشکل برخورد نمی‎کنند.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه گمرک همدان در تشریفات گمرکی تسهیل بسیاری ایجاد کرده است، گفت: صادرات کالا نیازمند مجوزهای استاندارد، بهداشت و سایر سازمان‎ها را دارد که سازمان‌های مرتبط باید در این زمینه سریع اقدام کنند ولی متاسفانه کوتاهی سازمان‎های دیگر به نام گمرک نوشته می‌‏شود.

وی افزود: برای تسهیل امور صادرات پنجره واحد گمرکی در گمرک همدان ایجاد شده بود ولی متاسفانه از زمان افتتاح به سبب عدم استقرار سازمان‎های مرتبط اثر مطلوبی در تسهیل امور تجارت خارجی نداشت اما از امسال به شدت به دنبال این هستیم تا با استقرار نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های مرتبط و بانک ملی روند صادرات و واردات را از طریق این پنجره واحد تسهیل کنیم.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه نباید وقفه‎ای در صادرات و ترخیص کالای وارداتی انجام شود، عنوان کرد: با استقرار نمایندگان دستگاه‎ها در پنجره واحد گمرکی مجوزهای لازم برای صادرات و واردات در کوتاه‎ترین زمان صادر می‏‌شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: همدان ، صادرات ، گمرک ، عراق ، اکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.